|
|
|
|---|---|
| Nu är jag lagom arg. Har en BMW 320 E30 som e turbokonverterad. Och jag har tidigare postat frågan om hur man skall göra inför besikningen. Dom svar jag fått har inte varit av någon hjälp! SÅ jag söker nu alla er som har turbo konverterade BMW´s då jag vet att det rullar MINST 110 sånna på våra gator, å dessa byggs ej tillbacks till orginal inför besiktningen! Vet att det måste finns nån slagg addapterplatta eller billigare metod än återställa allt till orginal! Alla medel lagliga som olagliga välkomnas :D, vågarna inte svara här så maila gärna: sebastian_bergqvist@hotmail.com finnes pengar att tjäna på den som kan ge så bra råd att jag lycka besiktiga den på något vis... | |
| Testa att fråga på www.zatzy.com. Där borde du få svar. | |
alex_328 |
för det första för att du ska få igenom din bil på besiktningen måste du regga den som " amatör byggt forddon " Bromsarna o drivlina o allt ska orka med .. ditt bygge tänk på det .. avgasvärde m.m CO .. Sen är det inga problem |
| Ett "amatör byggt forddon" får ej likna något serieproducerat. Då tjänar jag mer på att bygga om den till sitt orginal, eller finnes det någon som lyckat får sitt projekt regat "amatör byggt forddon" ? | |
| smartaste hade väll varit om du gjorde en adapter som du satt på turbo grenröret som passade på downpipwn så du kunde skruva av turbon och sätta ditt den och sätta på ett sportlufttilter och köra in och besiktiga.. öven om bilen går skit så hoppas man ju på att den klarar co värdet iaf.. sedan är det bara att ta bort adaptorplattan och skurva ditt turbon igen efter du fått godkänd besiktning .... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.