AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.391

rör från grenrör till luftburk.

vet att det vad det är till för.... men kan det ge eller ger det nåra nackdelar om man sliter bort det å allt i grenröret å sen svetssar igen hålen?...
vart visst litte felskrivning:P...Men di fattar nog mennar typ 8mm rören som går från alla 6 rören på e30 323 -86 som sedan går ihopp till 2 rör å in i luftburken,,, jag har hållt på med bilen,,, å fått ett kännsla av att bilen går skit att det nästan stannar upp i varvnär man gasar iväg även omvägen är typ plan... tänkt om det kan vara för jag har svettsat igen dom hållen å kastat rören i sjön.. men men tacksam för svar.
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
på min snikturbo så har jag oxå svetsat igen hålen och kastat bort rören
oki... men äre nån som vet att du finns nån risk att bilen skulle kunna gå väldigt mycket dåligare efter det?
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
det är pulsair - avgasrening , sämre borde bilen inte gå av att inte ha det.
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Avgaserna som går där och in till förbräning igen är ju utan syre och om dom inte går in i motorn igen blir väl blandningen luft/bränsle fel om ja inte tänker helt fel? Kan väl göra att bilen går lite sämre??? Bara en tanke ja fick när ja läste tråden.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Funktionen är avgasrening genom en extra förbränning. Man tar helt enkelt luft från luftburken och sprutar in den i dom varma avgaserna i grenröret och därmed sker en extra förbränning. Om man vill få ut något av att ta bort pulsairen så ska man skruva ur injektorerna som sitter i grenröret och plugga hålen.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Så här ser injektorerna ut på en e28 M535: Länk
Misstänker att det ser likadant ut i en e30 323.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Är det inte tvärs om? Att man tar avgaserna och skickar genom luftburken för att förbränna dom lite extra?

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.