|
|
|
|---|---|
| vet att det vad det är till för.... men kan det ge eller ger det nåra nackdelar om man sliter bort det å allt i grenröret å sen svetssar igen hålen?... | |
| vart visst litte felskrivning:P...Men di fattar nog mennar typ 8mm rören som går från alla 6 rören på e30 323 -86 som sedan går ihopp till 2 rör å in i luftburken,,, jag har hållt på med bilen,,, å fått ett kännsla av att bilen går skit att det nästan stannar upp i varvnär man gasar iväg även omvägen är typ plan... tänkt om det kan vara för jag har svettsat igen dom hållen å kastat rören i sjön.. men men tacksam för svar. | |
| på min snikturbo så har jag oxå svetsat igen hålen och kastat bort rören | |
| oki... men äre nån som vet att du finns nån risk att bilen skulle kunna gå väldigt mycket dåligare efter det? | |
| det är pulsair - avgasrening , sämre borde bilen inte gå av att inte ha det. | |
| Avgaserna som går där och in till förbräning igen är ju utan syre och om dom inte går in i motorn igen blir väl blandningen luft/bränsle fel om ja inte tänker helt fel? Kan väl göra att bilen går lite sämre??? Bara en tanke ja fick när ja läste tråden. | |
|
Funktionen är avgasrening genom en extra förbränning. Man tar helt enkelt luft från luftburken och sprutar in den i dom varma avgaserna i grenröret och därmed sker en extra förbränning. Om man vill få ut något av att ta bort pulsairen så ska man skruva ur injektorerna som sitter i grenröret och plugga hålen. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Så här ser injektorerna ut på en e28 M535: Länk Misstänker att det ser likadant ut i en e30 323. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Är det inte tvärs om? Att man tar avgaserna och skickar genom luftburken för att förbränna dom lite extra? Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.