AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.760

Stryrväxelolja läcker?

da
19
dalis
530iT M-sport -02
från yttersidan(längst mot hjulet) på den högra damsaken till styrväxeln läcker det olja. Det är inte så att jag behöver fylla på olja (ca 50mil körning leder till knappt 1 millemeter nåviskillnad på stickan) men man ser klart och tydligt att det finns olja på hela länkarmen och "stänk" på innerskärmen. OBS! Inga probs med servon rent funktionellt.
Frågan lyder: Har packningar gått i styrväxeln eller kan det vara rör som läcker?
Omega917 kan hjälpa, efter läsning på forumet, men jag efterlyser erfarenheter. Jag är ganska 100% på att det kommer att gnällas på SBP om detta.
Hej!
Det verkar onekligen som om en packbox sprungit läck för dig.
Hade en läckande styrväxel på min E30 med servo...
"Tätade" den hjälpligt med styrservotätning fr Biltema under min jakt på en "ny".
KGK här i Göteborg, som har generalagenturen - eller nåt - på ZF, skulle kunnat reparera den. Har för mig att de skulle ha ett par tusen om det bara var nya packboxar som krävdes, om nåt mer skulle behöva bytas sprang det iväg rejält:-(
BMW Group skulle ha strax under 15 papp för en ny fabriksrenoverad styrväxel....

Hittade en tät begagnad här på Powerbörsen för en tusenlapp, monterade den och allt var frid och fröjd.
Vet inte om besiktingen har synpunkter på detta, då det ösregnade ute när jag besiktigade med mitt läckage = allt var blött undertill:-)))

/Magnus

Mitt nya objekt: Länk
da
19
dalis
530iT M-sport -02
Tackar för svaret

Jaha, då är det väl bara att konstatera en läckande styrväxel då.

Men hur kan dom ta 15 papp när en ny ZF från autoexperten kostar ca 9000kr?

Får täta och söka efter en begand!

/Patrik
Länk T.ex....

/Magnus

Mitt nya objekt: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.