|
|
|
|---|---|
|
Angående tillsatser slog i omega 917 i min bmw 520i 01 som har gått 15000 mil .Den drog förut 1lit per 200mil nu har bilen gått 500 mil sen vi slog i tillsatsen .Oljan ligger mellan min o max har ej dragit en droppe. Säg vad man vill om tillsatser men oljan talar sitt tydliga språk. | |
|
Intressant resultat. 917 är nån slags packningstätning, innebär det att motorn läckte olja nånstans tidigare eller? En välservad E39 med 15000 mils körsträcka bör inte förbränna så mycket som 1 liter/200 mil tycker man. FP |
|
|
Tycker också det är märkligt att den drog så mycket, ingen av mina tidigare bmw drog en droppe, nada! Lite oroväckande de här nya motorerna... men skönt att omega hjälper, grattis. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
| har använt omega 917 till min snäcka E34 520. har fungerat bra men den är lite dyr . omega 917 är väl egentligen till för hydralik ???? inte motorer | |
|
Hej ang service på min bil så har den rullat som företagsbil o servicarna var väl gjorda men man vet ju hur det blir om fel person sköter om bilen . Hur som helst har bilen slutat att dra olja.Den läckte inte olja men den förbrukade antagligen det syns inte på avgaserna heller katalysatorn tar hand om blåröken det är ventiltätningarna som blir hårda efter ett tag . |
|
|
Du menar nån slags gummipackningar på ventilstyrningarna? Det kanske funkar där, 917 är ju avsett att täta på såna ställen. Blårök (oljerök) slinker allt igenom katalysatorer rätt så bra, liksom svartrök (sot) vid för fet förbränning. Katalytisk förbränning av kväveoxider osv är kattarna bra på men partiklar (synlig rök) kommer igenom, min erfarenhet iaf. FP |
|
|
Tjenare, Harpan ! Lite intresserad av hur ditt test med Omega 917 har utfallit. Har förbukningen hållit sig ? MVH Winbo |
|
|
Mir, Omega får packningar att svälla, är till för motorer, styrsnäckor, hypoider m.m. Ganska dyr är den också på mitt jobb (mekonomen) tar vi 399 för en burk (177ml). Men somsagt, det kan va värt pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.