|
|
|
|---|---|
| Nu ska ni få höra på lite ironi... för tre dagar sen fråga jag om ett larm här på forumet.. och inatt fick jag min bil stulen :S så jag tänkte höra om nån vet vad man kan ta ut på försäkringen? hur man får ut så mycket som möjligt för bilen.. som t.ex jag köpte fälgar och däck för 12 tusen i maj men inte nya utan av en kompis så allt jag har på dom t.ex är ett handskrivet kvitto och gäller det? tacksam för alla svar | |
| Nu ska du ju inte räkna med att bilen är borta för all framtid när den inte ens varit borta ett dygn (om du inte själv är inblandad, förstås). När det gäller ersättning från försäkringsbolaget så får du inte en spänn för gamla fälgar om du inte har en tilläggsförsäkring för dessa och jag misstänker tyvärr att du får svårt att få väldigt mycket mer än 12 000 för hela bilen om den nu inte hittas. Så det är inte roligt alls. | |
|
Frågan är vem som får för sig att sno en så pass gammal bil. En nästan 20år gammal 520 Automat är ju inte direkt tjuvarnas favobil att sno. Ta inte illa upp, men de snodde nog den för att du hade fina fälgar. Skulle inte bli förvånad om bilen hittas men utan fälgarna på. Jag utgår ifrån att du inte har något med "stölden" att göra och då lider jag med dig. Som sagt har du ingen tilläggsförsäkring så lär du få svårt att få något för fälgarna. MVH |
|
|
Dom flesta bilar som stjäls i Sverige är av äldre årgång, för just E34, så är endast en byggd 95-96 E34 fortfarande borta som stulits det senaste året, dessto fler byggda 87-94, 50st? Exempelvis en av 11st kvarvarande Sv-sålda M5 3,8, så visst försvinner det E34: or. Mvh Stephan |
|
| okej men om jag har bilder på bilen med fälgarna då? och det var inte 520in det var en 535:a också e34 och dom har redan hittat bilen.. den var typ länsad på allt i sterieo väg och fälgarna sen totalt sönder körd och sönderslagna rutor sen har dom varit inn i nått också.. den har nog fått sig en rejäl åktur :( och sen spelar det nån roll om jag kan visa hur pass påkostad den är? har lagt ut bra många tusen dom senaste månaderna nu :S | |
|
Lägger man ut flera tusen på utrustning på bilen så måste man skaffa en tilläggsförsäkring eller omvärdera bilen hos försäkringsbolaget = Högre premie om man vill få ut en del av värdet på försäkringen (normalt sätt, sen har det att göra med vilket bolag man har). Det troliga i ditt fall är att de löser in bilen och ger dig pengar för den, det vill säga om skadorna på bilen kostar för mycket att fixa. Har svårt att tro att du skulle få ut något extra men det är bara att ringa och snacka med bolaget. "Stephan735i" Du hade bra koll på statestiken så där ligger du före mig =)men jag menade att de flesta äldre bilar som blir stula blir det för den efter monterade utrustning. Precis som jag förutspådde i det här fallet så hade de rensat bilen på allt sånt. MVH |
|
| Som sagt, har du inte tilläggsförsäkrat ljudet och fälgarna så är det "money down the drain" och du får inte en spänn för det. Oavsett hur många bilder du har. :( | |
|
Hade jag suttit på försäkringsbolaget hade jag känt vibbar av försäkringsbedrägeri. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Devil: Så påpassligt att du har bild på bilen med fälgarna på ;) |
|
|
Det är väl inte så ovanligt att man tar en bild på bilen om man har köpt nya fälgar.. |
|
|
Att man har bild på sin bil behöver väl inte betyda att man är försäkringsbedragare?! När FB löser in en bil kan man "förhandla" om värdet, i viss mån. Jag hade en Åpäll som löstes in och lyckades prata upp värdet med hänvisning till bla nya däck. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Håller med om att man fotograferat bilen med de nya fälgarna knappast kan indikera på att man är försäkringbedragare. Det som är lite "unikt" med många av oss här på forumet är ju att vi tar massor av bilder på våra kära bilar och har man fått på nya fälgar så är ajälvklart kameran framma ganska omgående ;) ___ //Ulf |
|
| Hej ursäkta att det tagit sån tid att svara.. jag kan ju iallafall börja med att säga att jag inte håller på med nått bedrägeri... och som ni säger klart man tar kort på pärlan så fort nya fälgarna sitter på plats.. Men det jag undra mest är ju gäller handskrivna kvitton.. tycker alla säger olika om det.. och sen så har jag fått en bil stulen förut för typ 5 år sen.. då var jag typ i samma sits men helt utan kvitton då sa dom på försäkringsbolaget åt mig att börja ta kvitton på allt som jag köper av nån annan också om jag skulle vilja ha nån chans att få ut det | |
| Kvitton på nya fälgar=bra, kvitton på gamla fälgar=värdelöst. Tyvärr. | |
Conan999 |
Mina fälgar snodde dom för två år sen. Jag hade som tur var tagit bilder på bilen med dom på. Detta räckte som bevis. Jag fick bara behålla dom en vecka. Numera har jag 19 tummare, tar ALLTID bilder sen dess. Man kan ju göra det man kan i alla fall. Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.