AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.309

Vad är en BMW 328 -99 värd

Som rubriken lyder Vad är en BMW 328 -99 värd.

Info

Import sent 02, 1 ägare i tyskland och en ägare i Sverige
Kontrollerad mätarställning, 9000 mil
Servad hela vägen på BMW, Inspection 2 gjord för någon månad sen.

- Sportstolar halvskinn.
- Tre ekrad multi ratt.
- Hamann/kordon ljudanlägning.
- Tv/Navi Proffs.
- Cd-växlare 6 skivor.
- M-chassi.
- M fälgar/kopior :) med nya däck och nya vinter däck på alufälg.
- Elhissar, c lås , elspeglar , Aut avbländbara speglar.
- Alu inrednin.
- Huv bytt samt c-lås enhet
- Fin i lacken ytterst lite stenskott.

Det är nog allt som finns på denna bil. Den känns fräsch och fin och gått sina mil. Frågan är hur mkt denna skapelse är värd ?

BMW- När du älskar att köra
Det är antisladd och antispinn samt rengsensor. ÄR den värd runda slänger 130 tusen ?
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag skulle säga ca 100.000 kr. Kanske mindre. Den är ju faktiskt minst 7 år gammal.

Mr C
Okej har kollat på ca 10 st som ligger på prislappen 100-120 tusen. Ingen har haft denna utr samt att alla var vrak mer eller mindre. För hundra tusen får man inte mkt när det gäller 328. Men men. Tack ändå.

jo med där e rätt mycke fantasipriser på blocket också ju. vad den är värd är en sak. och vad man vill ha för den är en annan. föresten menar du en cupe eller sedan. mvh
...enligt Bilpriser.se:
Köppris 109 000 kr (Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.)
Privatpris 91 000-100 000 kr

Dock gick det inte att "utrusta" den med navin, HK och cd-växlaren...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Kollade där faktiskt fick den prisbilden men tyvärr stämmer den inte om man kollar på markanden och vad man får för 100 tusen. :(. Men men nu har man köpt den.

735
Utsatt pris på blocket och försäljningspris är 2 olika saker... Kolla hur många utannonserade BMW-bilar som finns kvar om en månad.
Jo det är sant 735. KOllade på några bilar runt hundra tusen sen en månad sedan, fortfarande kvar. Hade en bil som var fin men den saknade nästan all extra utr som jag har typ tv/navi proffs,antisladd, harman/kordon, fina fälgar, vita blinkers, m chassi, regnsensor och cd växlare. inte genomförd insp 2 :).

Hittar man en med samma utr för 100 tusen allså ?

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Jag har sält 10 st e46 men jag har lite dålig koll nu,då det var ett tag sedan jag sålde min sista.Men generellt kan jag säga att dom var lättsålda om dom hade rätt utrustning,och jag fick alltid mer än vad folk i forumet värderade dem till.Man får ju vad man betalr för.
Skulle tippa på runt 115-120´

Fd. E46 fantast.Har haft 11 st.Större familj=E39
Håller med 735.

Jojje

Hmm det där är ju en sliten gammal klycha att man får det man betalar för.
Vad hjälper det att man har världens mest välvårdade, välskötta bil MED rätt utrustning om ingen kommer och tittar på den för att en del bilar på Blocket ligger lägre.......? Likadant med att du säger att du alltid fått mer än vad folk här värderat dina bilar till finns det många som övervärderat sina egna bilar här och sen inte alls fått det de tänkt.

danieel

Tror personligen inte att du kan få ut mer än runt 110-115 för bilen men detta är alltså om bilen är i bra skick och har nån hyfsat populär färg.
Hur är milen på den kontrollerade?

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hoppas du blir nöjd med bilen. Tycker man om exemplaret och allt känns rätt kan det ju vara värt att ge lite mer än vi som sitter här och värderar utan att ha sett bilen. 328 är en riktigt trevlig bil!

Mr C
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Wadstedt< Då har jag väl haft tur med de bilar jag sålt då...De har varit dyrare än de flesta på blocket,men samtidigt välskötta med bra utr.Som jag har upplevt det så finns det alltid personer som hellre betalr lite mer för en fin bil,än en lite billigare i sämre skick och mindre utr.
Ang. övervärdering så kanske de bilar varit i ett skick som inte köparen uppskattat.
Håller Mr.c om att värdera en bil utan att ha settt den är inte lätt.

Fd. E46 fantast.Har haft 11 st.Större familj=E39
sant att man måste se bilen innan man värderar. Känns som vi blir bilhandlare snart här haha.. Jag är nöjd med min kärra... Känns som ny invändigt. Luktar lite nybil faktiskt. Nu ska man ta o köra långa roliga mil vejta :)
Du gav alltså 130' för den?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.