|
|
|
|---|---|
|
Ska antagligen importera en cab från tyskland snart. Funderar på att låta en firma eller privatperson göra jobbet åt mig att hämta och fixa med papper osv. Men jag är väldigt skeptisk till att köpa en bil som jag personligen inte sett i verkligheten. Kan man lita på att importören kollar upp bilen riktigt noga eller slarvar för att han vill tjäna pengar. Hur har de gått för er som anlitat nån för att hämta bil? Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk | |
|
hade jag varit som du så hade jag hämtat bil själv, som du själv sa så tänker ju vissa bilhandlare bara på att tjäna pengar,men så andra sidan så kollar man på mobile.de tycker jag inte det är så jättemycke skillnad på priserna som här hemma, hämta i tyskland är ju inte det att du kommer göra nåt vidare superklipp utan det är lite mer o välja på här. Så:mitt råd är köp en hem eller hämta själv. känns för mig som om att det är det tryggaste. men där kommer säkert va nogån här på foromet som kan rekomendera nån bra importfirma med, så lycka till med köpet. och föresten vad för cab e de du ska ha nyare eller äldre. mvh |
|
|
Ska hämta en 328 cab 97-99 tänkte ja.. verkar som om man kan hitta fina bilar för ca 40000 mindre i tyskland jämfört med här i sverige. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
| ja du 40 000 mindre verkar vara för bra för o vara sant hehe, men men kanske kan va så | |
|
Länk Länk Den i tyskland är nyare samt har gått mindre. Om annonsen är ärlig då? man vet ju inte om den e skruvat eller så. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
edge: De enda bilarna jag skulle tänka mig köpa osedda är de EuroPlusförsedda bilarna som finns på bmw.de Gebrauchtwagenboerse! Mvh |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
Den silvriga på mobile har antingen bytt inredning eller så är den beställd med grön/blå matta. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Länk | |
| så illa kan det bli o köpa en osedd bil som en firma importerar till dig, säger inte att de kan hända dig men att du ska ha detta i tankarna. mvh | |
|
Jag skulle nog ha letat bil hos en tysk BMW-handlare och inte hålla på och försöka göra klippen med vimpelhandlarna....Risken att du blir blåst är stoooor. Sen tror jag inte det ska vara så svårt att hitta en fin 328 cab i Sverige betydligt billigare än den du länkar till för 142kkr. |
|
|
40000 billigare i tyskland?? Jag annonserar ut min 328 -97 cab för under 100 000, men ingen verkar vara intresserad. |
|
|
Har hittat ex som verkar vara i bra skick för 80-90" Sen är m-paket, skinn, manuell låda, acc krav på en bil ja ska köpa. Vilket ja även tror många andra som letar cab vill ha. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
edge: Du är ute på farliga vägar. Om du tror att du kommer få en välutrustad fin bil i Tyskland för 40.000kr billigare än motsvarande exemplar här hemma i Sverige så kommer du bli lurad. De billigaste bilarna på Mobile.de är oftast krockade och därefter lagade så billigt o slarvigt som möjligt. Stirra dig inte blind på pris och utrustning.... |
|
|
Håller med Highway Star: Hade prisskillnaden varit så stor så hade vi snabbt sett väldigt många 328 cab nyimporterade i Sverige. Tror det numera är väldigt få BMW-modeller som det generellt är någon större prisskillnad på mellan Sverige och Tyskland. Letar du bland mer udda märken så går det säkert att göra bättre affärer. Vet att det för några år sedan gick att t ex köpa Fiat Coupé och MG till betydligt lägre priser i Tyskland men ganska snabbt så justeras prisskillnaden bort när ett antal bilar kommit hit. Jag har köpt bilar osedda (om man inte räknar foto) i Tyskland men då har det rört sig om nyare bilar hos auktoriserade BMW-handlare och med garanti. ___ //Ulf |
|
|
40000 billigare var kanske att ta i. Hittar bilar som ser fräscha ut från 50000-150000, självklart så bryr ja mig inte om bilarna som ligger under 80 papp för de är FÖR billiga. Har hittat en här på powerbörsen, 98års mod för 119900:-. Ser fin ut, ringde och pratade med ägaren och bilen var importerad för ca 1 månad sen. Han sa att de finns inga fel på bilen och den skulle va i mkt bra skick. Ngn som kollat på denna bilen? Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.