|
|
|
|---|---|
|
E32 -89 Har balanserat fälgar samt köpt nya centrumringar till dem. Men problemet med obalans vid 80-100km/h samt vid en del inbromsningar kvarstår. Bilen kan spåra lite vid höga hastigheter också. Däcken har gått max 600 mil så borde inte vara dem. Bromsskivorna verkar inte vara skeva heller. Vad kan vara fel? Länkarmar? Spindelled? Bussningar? Hjulinställning? Är dock ingen obalans när jag kör med vintersulorna. 205er på plåtfälgar. Men sommarfälgarna är bra mycket bredare så måste ju bli mera påfrestningar med dom på? Tack på förhand,, //Macke | |
|
Centreringsringar brukar alltid strula, jag gissar på dem. Mvh |
|
|
Lider av samma problem =( Jag tror på glappa stag och slitna bustningar. Min gick också bra med vinterhjulen vill jag minnas. |
|
|
Skakar det bara kring 80-100km/h? Vid både bromsning och acceleration? Hade så på min, fick söka en hel del innan jag hittade vad som var orsaken, bytte bussningen till hjälpstyrarmen så fixade sig problemen. Helt på min 535 och en bekants 520, på min 735 är det lite kvar, men jag har hittat lite mer glapp på den bilen som ska åtgärdas |
|
|
Japp! Precis som på min 740...mittre styrstagets ena bussning är glapp, därav "skunk-vibrationer" när man bromsar ned från c:a 100Km/h Visst förtar det lyxbilskänslan rejält...:-( /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tack för alla svaren. Vore tacksam om någon kunde peka ut bussningen på bilderna under följande länkar. Länk och Länk Anders: visst gör den det :/ Ska byta alla dämpare också vilka har tagit mycket stryk pga av det svenska vägnätets lömska håligheter. Egentligen borde man skicka dom en faktura på reparationen. Synd bara att man inte vill plocka isär bilen nu när det är högsesong och en massa bmw träffar. |
|
| Jag har skrivit lite info i den här tråden: Länk | |
|
Förresten så finns inte bussningen med på dina länkar, den finns här: Länk Och det är nummer 15 som är bussningen |
|
| Tack så mycket. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.