|
|
|
|---|---|
|
Min oljelampa kan börja lysa fast än oljenivån är korrekt. Den lyser då jag stängt av bilen, och det betyder att man kan köra "hem" och fylla på, OK! Men.. När jag startar bilen igen och stänger av lyser den inte, detta händer bara ibland, tex om bilen körts precis, jag brukar låta bilen stå och gå ett tag och sedan stänga av, det kan hjälpa för att tysta ner den corrupt oljelampan.. Någon som uppleft samma fel? Vad gjorde ni åt det? Vad kostade det? :S Mvh | |
|
Ursäkta, glömde att skriva, det är en M3 e46 jag har.. Mvh |
|
| Slå på en !/2 liter till så slutar den nog. | |
| Det är nog ingen höjdare du. | |
|
Hej! Vad menar du med "korrekt" oljenivå? om den inte är helt i max (övre strecket på stickan) så kan det larma om man parkerar så att bilen lutar åt ngt håll, eller efter hårdkörning om man stänger av motorn direkt. Den börjar ju larma LÅÅngt innan oljenivån är i min. Annar så är det oljenivågivaren som har fått spel. MVH: Sakke |
|
| Var de inte du som körde E60 M5:an? De klippet de var så mycket diskussioner om? Så fall kan jag förstå varför dina olje lampor tänds på dina bilar hehe:) | |
|
Haha... "Mrhenke" DrSakke okej då förstår jag.. Oljenivån då jag kallar den korrekt, är lite över mitten på stickan, och då är den väl som den ska vara? Kastar bilen ut olja först när den är över högsta sträcket eller redan innan? Så man inte häller i massa olja och tror att den dricker upp det när den egentligen kastar ut oljan, när den når en bit över mitten? vore konstigt men man måste ju fråga.. Mrhenke.. nej jag posta bara det klippet. skulle ärligt talat inte köra så med min bil, har inte råd. har inte lust. tycker om den för mycket. |
|
|
Hej! Kastar ut olja? det gör den knappast om du inte tokfyller över(det klart att man ska inte överfylla alls, men oftast gör det inget att fylla lite över strecket) Fyll den till maxstreck, så slipper du plingandet. Som sagt så kan det larma VÄLDIGT tidigt, t.ex min larmar ungefär när oljenivån ligger strax över eller i mitten mellan strecken. MVH: Sakke |
|
|
DrSakke Ja men det förklarar ju allt, det var bara nämligen så att när jag hade lämnat in den på BMW så kollade jag direkt hur mycket dem hade fyllt på och det vara bara till mitten.. och i instruktionsboken står det ju att den ska stå i mitten, så det är väl inte så konstigt att jag och min oljelampa missuppfattade varandra! BTW vart handlar du din olja? och till vilket pris, jag söker 10-60 castrol. bmw i sthlm ska ha 249kr litern... Mvh |
|
|
Upplevde precis detta fenomen idag, kollade nivån och den låg precis mellan strecken så nog larmar den tidigt allt... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Hej! Sist så köpte jag oljan i Finland på en vanlig reservdelsbutik(Castrol TWS 10W-60) mins inte priset helt men tro att det var kring 100eur för 8 liter (125kr/liter) MVH: Sakke |
|
|
DrSakke.. Okej dt lät billigt. jag har ringt runt till alla stora mackarna samt mekonomen men utan framgång.. Vill inte betala 249kr!! litern det är sjukt, om man nu kan få den billigare någon annan stanns? Mvh |
|
|
"Upplevde precis detta fenomen idag, kollade nivån och den låg precis mellan strecken så nog larmar den tidigt allt..." Vilket motsvarar 1/2 Liter. |
|
|
Aja nu har jag köpt på mig olja så nu ska den förbannade lampan som givit mig mardrömmar vara tyst! Tycker det är lite slarvigt av Bmw att skriva att oljeivån ska vara på mitten när lampan då börjar lysa. Mvh |
|
|
Finns en givare som kan mankera plus att givar kontaktens sladdar under damasken blir glappa och varnar för ingenting,irrriterande men enkelt att fixa innan du börjar riva. Mvh Dicc. |
|
|
Vart sitter alla dessa sladdar? Kan vara värt att ta en titt! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.