|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Ska iväg och kolla på en Bmw M3 -94 om några dagar. Den har rullat 22000 mil och haft 10 ägare, dessutom Dakargul. Jag har inte ägt följande bil någonsin, behöver hjälp. Finns lite fel på den, vad kostar delarna? -Bromsslangar fram börjar bli torra - Generatorrem börjar bli torr (samma som ovan) - Gummibussning till avgassystemet behöver bytas (40kr) - Dammskydd till stötdämpare höger bak behöver bytas BMW verkstad har gått igenom hela bilen motormässigt och så vidare och bytt och fixat allt som var i behov omgående kan man säga. Dom har också gjort stora inspektionen på den där dom checkar igenom allting. * Servicebok ifylld fram till 18000mil * Nyservad/Inspektion på BMW i Maj (8000kr) * Ventiljusterad maj -06 Vad är det extra noga att jag kollar på denna bil? MVH / Andreas Lindgren (Audi Åkare just nu) | |
|
Jag skulle till en början kolla upp varför serviceboken endast är ifylld till 18 000 mil. behöver inte vara så att den inte är servad men killen/tjejen som äger den kanske bytt olja mm själv. Be om kvitto på olja mm som de troligtvis säger att de bytt trots miss av stämplar. Att bilen gått 22 000 mil behöver inte vara farligt om än att det låter mkt kanske. Är bilen bara skött ordentligt mm så är det nog ingen större risk. Att mätaren visar såpass mkt är ju samtidigt en liten försäkring om att bilen inte är mätarfifflad. (min far har en som precis slagit om till 20 000 och den skulle lika gärna kunnat gått 10 000 i utseende och maskinellt) M3 är nog i regel en ganska hårt körd bil och man får därför vara kanske extra nog när man kollar igenom dem innan köp. Bussningar mm är ju sådant som ålder/mil tar ut sin rätt på oavsett biltyp. Dessutom så när du väl tittar på den, så känn efter om bilen verkligen känns rätt för dig! Tvekar du så kolla efter annan. Det finns gott om M3or till salu! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.