AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.757

Premiär 335i Coupé E92

Sida 4 av 4
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_VON_Sil: inte tänkt så långt.. jag får ju min i en period det kan finnas snö, dock så lovade säljaren att jag ska få ha sommardäcken på minst ett par dagar - om han så ska komma och byta dem personligen..

Det blir nog några av Bmws orginal - med dubbat, annars går det alldeles för mycket på tvären.

Själv?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag fann replica fälgar av modell 162 i storlek 17" då 18" blir så himla dyrt. 14.000 totalt med Nokia Hakka4 dubbade däck som folket här säger ska vara riktigt bra.

Jag har diskuterat vinterdäck här: Länk

kan säkert vara intressant även för dig. Då vinter står utanför dörren snart.

Mvh
Kristian

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Alf_VON_Sil: kommer du få din bil under v39 - jag beställde en 335:a fö ett par månader sedan men får vänta till v43. 335:an levereras senare än 325:an tydligen. En fantastisk bil kan jag bekräfta, ska bli grymt kul.

//Stefan
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
jag beställde min 1 juni har jag för mig, jag beställde den samma dag som man kunde få beställa. Så jag antar att jag nog en av de första beställarna i detta land.

Men det skulle inte förvåna mig om det blivit framflyttad. Imorgon vet jag om de håller tidsplanen. Om jag får den vecka 43 kommer jag grina. jag har väntat tillräckligt redan nu.

På papprena jag har så står det tillverksningsvecka 35. Förväntad leverans vecka 39.

Mvh
Kristian

Alf_VON_Sil:

Det kan inte bli någon annan lev dag nu har jag tagit ledigt bara för din och kanske min skulle då lev väntas av din nya kärlek:))

Keep me informed
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Har kollat vart min bil är i beställningen. Mycket riktigt så producerades den förra veckan (35) och just idag står den och väntar på leverans över Östersjön.

Skönt att tidtabellen hålls. Den ska skeppas till handlaren tillsammans med deras Demobil som har primiär den 22 September med något Jippo.

Starre: Tyvärr har jag fått flytta fram min Stokholmsresa till vecka 40. Om du forfartfarande är intresserad att ta en närmare titt står mitt erbjudande kvar.

Som låne bil i två veckor får jag låna en KIA SUV. Herregud kan ni tänka er skillnaden från Z4 till traktor.

Mvh
Kristian

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har BMW KIA SUVar som lånebilar? :)
verkligen konstigt med kia som lånebil hos bmw.. för några å sen var det ju dem där compakterna fulla med dekaler och reklam
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Tror min BMW handlare sålde det märket förut inkl BMW. Men jag såg inga KIA bilar där nu eller skyltar. Kanske de har behållt en? Men den har bara gått 1.400 Mil. Så den känns rätt ny, mycket råkigt bil. Även om det står sportcontact på den bak.

Mvh
Kristian

Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
kikade på e92 coupen i dag och blev lite kär nästan, en svart 325 ci med en jäkligt smakfull inredning, tyckte den var mycket lyckad:-) lång huv och slank o fin, vill ha en nu, ska åka råna banken eller något först bara ;-)

Lelle
BMWCS 03900
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Såg och satt i en till igår, en mörkblå 325Ci med beige skinn och träpaneler. Funkade fint det också, mycket bättre med trä i denna än i E46 pga de större ytorna.
Har innan bara sett den med svart skinn och alulister.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_VON_Sil: det var ju inte farligt dyrt, men funkar däcktryckskontrollen då?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Däcktryckskontrollen har inget med däck och fälg att göra. Däcktryckskontrollen mäter på ABS-sensorn. Ett däck som har mindre luft rullar snabbare än övriga däck och däcktryckskontrollen rapporterar larm.

Så det ska inte finnas några problem med att köra andra fälgar och däck.

Mvh
Kristian

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alf_VON_Sil: Aha.. då har man ju ett betydligt större urval av fälgar.

Jag får kolla runt lite.

Jag har förresten hört med min handlare, om han med alla medel kan förkorta min väntetid - och han skulle försöka lägga "express" på bilen, då borde jag få den en eller två veckor snabbare - och det vore ju underbart.

/

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.