|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Alf_VON_Sil: Ja, men det hindrar ju inte att jag ringer själv och kollar försäkringskostnaden! Väldigt känsligt det här tydligen men jag förstår dom. Fick se E36 coupen precis när det första exemplaret hade kommit till Sverige. Och när jag råkade säga det till BMW folk senare så blev det ett jäkla liv, så det är väl bäst att man håller tyst den här gången... Keep Your Distance! |
|
|
Om någon behöver regnr till en 335i så har jag ett par. |
|
|
acey Jag skulle behhöva ett reg nummer. Skulle vara kul och veta vad min framtida försäkring kommer att hamna på. Du får gärna maila ett till min e-postadress. Kan bli intrressant att se vad försäkringen hamnar på. Mvh Kristian alf@fame.se ska fungera som epost. |
|
|
Alf: Du har mail. |
|
|
Acey: Tackar! Försäkringskostnad Halvförsäkring 4.066 SEK /år Ålder: 30år Bor: Stad Villkor: Ingen under 25 år kör bilen. Bolag: BMW Orginalförsäkringar Bra pris, mycket nöjd över den summan. Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: Det var inte farligt med tanke på prestandan. En ny M3 E46 ligger väl ordentligt mycket högre? |
|
| Alf: Det var riktigt billigt det. Skönt med halvförsäkring, fri service och nybilsgaranti. Aldrig mer begagnat :) | |
|
Grandy: En -01 e46 M3 skulle kosta 9600:- för mig HELförsäkring. Ålder: 31år Bor: Stad Villkor: Ingen under 25 år kör bilen, eget garage på min tomt. 3 andra försäkringar i samma F-bolag. Inte så dyrt... Mvh, /Wille |
|
|
Acey: Det är det fina med att köpa nybil, man vet vad det kostar de tre- första åren. Man får en jämn ekonomi. Bilägandet blir helt enkelt väldigt bekvämt. Helt klart nöjd med det priset. Finansierar man bilen via BMW, så bjuder BMW på 3 månder gratis försäkring samt ytterligare 3 månder för 600 SEK. Det första halvåret blir ju rätt billigt. WilleW: Det var inte så farlig kostnad på en M3:a. Summa: Vi börjar bli gammla gubbar. Skönt att åldras med stil och billigare försäkring :) Mvh Kristian |
|
| Det man vinner på vinner på halvförsäkringen och fri service på en ny bil förlorar man i och för sig på värdeminskningen oftast... men vad sjutton det hör kanske inte till diskussionen. Njut av bilen! | |
|
Alf_VON_Sil. Det där en hundring dyrare än vad jag betalar för 325:an hos BMW Original med max bonus! Ska ringa och kolla vart jag hamnar. Keep Your Distance! |
|
|
Alf_VON_Sil: Nu har jag sett bilen live och nja kanske inte helt hundra speciellt bak delen som är nära likt en Peg......406 C....om du frågar mig. Provkörning är bokad farligt nära min födelsedag kanske skulle unna sig en present sist blev det en M3 kanske en 335 som dessutom är billigare i inköp hmmmm Men som många av de nya bmw bilarna som har kommit så blir de bättre ju längre tiden går. Ps. jag har fortfarande tidningen kvar och väntar med spänning på åkturen:)) |
|
|
starre: Det dröjer minst 10 dagar innan du fyller år va? Keep Your Distance! |
|
|
Starre: Det är lugnt, jag har packat tvångströjan för att förhindra dig från att göra något dumt efter provkörning ;) |
|
|
Alf_VON_Sil: Jepp, det är bara inse att när man köper sin nästa roliga bil så kommer man bli klassad som "den där killen med 30-års kris" :) Jag har varit sådär inställd till baken även jag tills jag såg ett par olika färger bredvid varandra "på riktigt". Köper jag en E92 vet jag att jag INTE kommer ångra mig. Provkörning bokad av 325ci och 335ci till slutet av september :) Mvh, /Wille |
|
|
såg teknikens värld piska skiten ur en 335ci med provkörningsdekaler påklistrade runt hisingen på småvägar i söndags eftermiddag! vit var bilen och sjukt snygg var den me - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Alf_VON_Sil: Bara tre veckor kvar nu.. Själv får man stå ut ytterliggare 7 veckor... :-( Har ju dock fått några små små smakprov.. (den går bra kan jag säga) |
|
|
Mistafrizz: Yepp 3 veckor kvar nu, om det inte har skett några förseningar. Så du har provkört! Låter bra, själv kommer jag nog inte få någon chans att provköra någon 335 före jag själv får min. Z4:an är såld nu .Så från och med Fredag får jag lånebil från BMW. De visste inte vad de kunde erbjuda. Förhoppningsvis blir det inte allt för sunkig bil. Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: ja, men om tre veckor mår du bra - och jag har fortfarande 4 veckors depression kvar - BMW säljaren ringer varannan dag och beskriver hur läckra vissa detaljer är, bara för att jäklas.. PS. BMWs golftävling gick åt skogen.. |
|
|
Mistafrizz: Har du funderat på vad du ska ha för vinterdäck? Imorgon får jag också reda på om bilen producerades förra veckan. Hoppas inte på några förseningar nu. :) MVh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.