AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.755

Premiär 335i Coupé E92

Sida 2 av 4
Morametallic är ruggigt snyggt tycker jag...om det nu finns. Gärna i kombination med beige/ljusgult/ljusgrått SCHiin.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Till BMW finns väl alla färger (på ont och gott).
Visst mora med en ljus skinnklädsel är inte helt fel.

Själv hade jag nog valt en vit.

Racerbilen: Länk
Går man in på bmw.se och "bygger" sin bil finns bara ett fåtal färger. Självklart går det ju att välja individual men vad kostar det? Bara lacken alltså?

Mvh Johan
Det brukar inte gå att välja egna Individualfärger precis efter lansering, och även senare kan vissa färger vara förbjudna, Estorilblått ska inte gå att få till M6 till exempel.

Mvh Stephan
Jiie:
19.000 kostar en individuallackering,
Det borde finnas fler lacker att välja på för det priset.
Funderar starkt på att välja individuallack på min nya.

Keep Your Distance!
An
78
AndersM3
M3 E46 -02 CAB SMG
Fredrik! Jag ligger just nu i förhandlingar men BMW om priset och har mao inte lagt ordern än. Det snackas om oktober-november. Jag har lagt på 150` i extrautrustning och vill därför tjata om priset innan jag beställer. Jag kommer välja shadow line på listerna runt rutorna plus fram och bakspoiler från tillbehörsprogrammet. Det enda jag är osäker om är aktiv styrning. Är det någon som har erfarenhet?

Tog du Safirsvart met. Fredrik?

Anders-M3
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag har kört några 5or med aktiv styrning. Jag har svårt att se vitsen med det annat än när man fickparkerar.

Fram och bakspolier från tillbehörsprogrammet är intressant. Jag fundrar på att lägga till det och automat.

Jag har valt solid svart. Mina senast 4 bilar har haft den färgen och jag gillar den skarpt. Jag tycker den är mycket snyggare är safirsvart som jag tycker ser mer grå ut

/Fredrik Swärd
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad jag förstår så gör sig bilen mycket bra med den nya snabba automatlådan. Jag ser verkligen fram emot provkörning. Lite snålt att skinn inte är standard däremot!
Säkert en gammal film men här är den i alla fall.
Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
E90Post har rätt mycket bilder och info om e92. Länk
Den siten är guld om man beställt eller ska beställa en E92:a

Mvh
KRistin
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Tjena Clubsport

Läste att du är sugen på nya E92 335i! :-)

Ska du handla via din kontakt i Solna eller? Vad tror du att du kan få ut för din E90 när det väl blir dags att beställa? Du kanske säljer bilen privat?
Andrè:
Ja, jag ska få känna på den i mitten av den kommande veckan!
Det lutar åt att jag köper den i Solna men självklart så ska M-Bilar få vara med i budgivningen, tror dock inte att dom kan matcha priset jag får i Solna.
Jag får ju köpa tillbehör o reservdelar med personalrabatt bl a. sånt väger tungt.
Jag kommer att byta in min. Vet inte riktigt vad jag kan tänkas få för min jag ska börja snacka med dom lite nästa vecka. Svårt att bedömma då jag vill ha en med januari tillverkning alltså en riktig 07:a.

Keep Your Distance!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Blir spännande att höra lite synpunkter. Vet du om Aerodynamik-paketet installeras på fabrik? Vad kostar det? Kan man välja bort bakspoilern?
Känns som att det är ett måste på nya E92 , helst ett schysst M-paket dock när det nu kommer! Hoppas bara att det blir betydligt snyggare än till E90/E91 som får anses som en mindre katastrof!

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Clubsport: Kan du inte ta registeringsnummret också på en 335:a är du snäll.. Så man kan kolla upp försäkringen.

Jag ringde BMW Orginal försäkringar i fredags, men de kan inte ge mig några prisuppgifter utan ett riktigt reg nummer.

Mvh
Kristian

Andrè:
Jag utgår från att aerodynamikpkt monteras på fabrik. Vet ej om man kan välja bakspoilern. Du menar nedre bakspoilern och inte vingen va?

Alf_VON_Sil:
Jag fixar fram ett reg. nummer, jag är också rätt nyfiken på försäkringskostnaden.

Keep Your Distance!
Välja bort bakspoilern ska det stå.

En kollega fick inte m-frontspoilern monterad från fabrik då han bara ville ha den och inte resten av spoilerpkt. Var nått om att BMW inte ville leverera utan hela pkt för att delarna samverkar aerodynamiskt. alltså att aerodynamiken blir fel om man bara monterar frontspoilern. Men detta var för några år sen.

Keep Your Distance!
Aerodynamikpaketet installeras INTE på fabriken, utan detta ombesörjs av återförsäljaren!

M-paket, däremot, är fabriksmonterat.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Alf_VON_Sil:
Det är jättesekretess kring 335, får inte ens säga reg.numret!
Förstår inte varför, nästa vecka kan jag nog släppa det...

Keep Your Distance!
Lo
17
LorenzenDK
BMW 320i E90, 2005
Jeg har köpt en 325Ci med leverans i v. 42

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Clubsport: Okej.. det var synd men vi får försökringen förr eller senare. ändå :)

LorezenDK: Gratulerar! Vad blev det för färg och utrustning? Nyfiken...

Mvh
Krisitan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.