AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
774

1 navigationscd till MK3 som täcker hela Europa?

Kr
138
Krubbas
520dA -16
Jag har en original cd-navigator i min E46 -02 (tror den heter MK3). Jag är på jakt efter navcdskivor för hela europa. Vet någon om det finns en (1) navcd som täcker hela europa eller om man är tvungen att köpa flera? Bakgrunden är att jag just varit i kontakt med en säljare av en navcd som påstår att cd:n (det är bara en) skulle täcka hela europa. Kan detta verkligen stämma?

Tack på förhand
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Till viss del stämmer det då "Skandinavien cd´n" har dom flesta större vägarna i Europa. Jag har IOFS bara provat att slå in några städer i Tyskland & Italien i min och det funkar men du kan inte mata in gatuadresser och annat.. Så mao kan du hitta till städerna i Europa men du kan inte hitta i städerna och det brukar ju vara där problemen börjar ;-)

Mvh Jimmy
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är bullshit att en cd skulle täcka hela europa. Köp originalgrejor beggat på tex ebay.de billigt. För att täcka hela europa finns det en sats om 8 CDskivor. Akta dig för dåliga kopior. Det är samma sak som fildelning fastän med navicd, upphovsrättsligt brott...
Mvh
Asken
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Krubbas: Har du en MK3 så kan du inte få in hela Europa på en skiva. Det är olika för olika länder. Navigatorer med DVD (typ MK4) kan ha hela Europa på en DVD. En begagnad sån går att få för cirka fyra tusen spänn och det är skitenkelt att byta själv.

Asken: Har du nån länk till nav-CD eller DVD på eBay som är original, till humana priser? Jag har inte lyckats hitta något. Köpte till slut den billigaste jag hittade, det var en originalskiva på bilden men den jag fick var bränd förstås, å andra sidan kostade den bara hundra kronor och funkar perfekt. Inte olagligt heller vad jag vet, utom för säljaren ...

Wilhelm Svenselius
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Tack för de hjälpsamma svaren!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.