|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag försöker alltså byta gasvajer på M5an. Frågan är ju hyr man skall bära sig åt för att få i ploppen i torpedväggen nere vid pedalerna. Jag hissade upp bilen och ålade in under för att titta lite. Det ända stället man kan komma åt därifrån var ju på fel sida om bromscylindern, eller vad det heter. Nån som vet hur man gör? Behöver jag skruva bort något? Tacksam för snabbt svar, /Ola | |
|
dra den samma väg som den gamla går? tejpa fast den nya i den gamla så leder den vägen.. eller är jag helt korkad? mvh |
|
|
Så långt har jag kommit att den nya vajern ligger så gott som på plats. Problemet är genomgången av torpedväggen. Det är en plastbit som skall klämmas fast i ett hål i torpeden med hjälp av små vingar som låser den på plats. Jag har inte lyckats dra fast den innifrån kupén oc h jag kommer inte åt att trycka fast den från motorrummet. |
|
|
jaha såpass. då har jag faktiskt inga tips |
|
| plast eller gummi? 5-56 så går de lättare | |
|
Grejen som ska fast i torpeden är hård plast. Smörjmedel hjälper nog inte helt å hållet i detta fallet. Jag måste ju komma åt trycka fast den i torpeden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.