|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kört ett tag med min Diesel nu och tycker inte den har så bra effekt som i början och det kan ju vara lite så att man vant sig men tycker att varven är lite tröttare nu och kan nästan stanna upp vid fulla accelarationer under 2300varv. Gjorde en liten amatör mätning 0-100 och det landade på 13sek (stämmer nog sädär för jag tog tiden själv )och jag rejsade mot kompisens v40 1,8 med 111hp och då gick det ruggigt jämt. ska det vara så här. Får man vara nöjd med att dieseln flyttar på sig så pass ändå? mvh | |
|
Låter inte som de ger fullt. Länge sedan du servad den? 320D är ifs inte värsta racebilen men den ska ju klara 0-100 på 10blankt. |
|
|
ja jag tycker den är lite väl dålig alltså. Den har ju varit regelbunden servad tills jag köpte den. Och än är det ju en bra tid till servisen igen så det känns ju inte som om att det är det. Sedan vet jag inet vad som skulle göra den bättre med en servise? mvh |
|
| Tänkte först på täppta filter eller nått. Låt en BMW verkstad ta en koll för den ska gå bättre än så. | |
| Låter som om din luftmassamätare är kass. Finns trådar på det här forumet som behandlar fenomenet med andetag vid 2300 varv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.