AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
780

BMW 523IA -98 15900mil, import, vad är den värd?

Hej,

Vad är ett vettigt pris för den här?
BMW-523IA, -98, 15900mil. Regnr TSJ373
Silver, Träinredning, stereo, Stora klima/AC, orginal 17" sommar, orginal 16" vinter, fin i lacken, inga bucklor, ingen rost.

Han säger att det bara var en ägare i Tyskland, kan det stämma?
Den hade gått 10700mil vid importen 2003 eller 2004 och har sedan dess bara haft en svensk ägare.
Vad tror ni om milen, kan de stämma?
Ja jag sålde min 523i -96 med 16000 mil,svensksåld och skinn samt 17",gott skick(såld mars 06). Jag fick 65000:- för den och det var väl inte nåt direkt jättesug när jag hade på annons :)
Tror på 70-75, kanske något mindre när den inte har något skinn, men för dessa pengar skall det vara en bil i mycket gott skick!
Lycka till!
735
64-73 säger bilpriser.se.

Tippar själv på 60-65. "Tidiga" e39:or springer inte direkt iväg, även om de är välvårdade..
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tror bilpriser.se´s förslag ligger bra till här.
Stephan735i, har du möjlighet att kolla upp historiken?
Kolla upp historiken, d.v.s ägarna i Tyskland gör Du ju enkelt själv genom att kolla i bilens fahrzeugsbrief. Detta kan Du få en kopia av genom att begära det hos den bilprovningsstation där bilen registreringsbesiktigades.
Skickas hem per post, tar bara ett par dagar..
När det gäller milen får Du väl fråga säljaren om vilka dokument han har som styrker detta. Han har ju trots allt ägt bilen sedan importen 20030502.
Kanske något kvitto, kopia på annons eller liknande. Eller den sedvanliga kollen om ev.garantireparatioer vid bmw i Tyskland..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.