|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Nej, det är inte en papegoja som jag spärrat in i handskfacket, men man skulle nästan kunna tro det. Med jämna mellanrum (var 5:e start typ) så kommer det ett digitalt ljud från passagerarsidan och hittills tycker jag att det kommer från straxt under handskfacket. Det är liksom ett intermittent pipande, det kommer och går och är i olika långa perioder. Oftast brukar det tystna inom 5 minuter in i färden. Någon som känner igen det och vet vad det är? Mvh Marcus | |
|
Mina föräldrar hade fått in en skata i braskaminen, så varför skulle du inte ha ett fågelbo i handskfacket? /Mats J |
|
|
Humh, nu har jag inte riktigt samma problem, och inte ens samma bilmodell.. Men på min 740i E32:a så får jag ibland ett "analogt ljud" :D Med jämna mellanrum (har hänt kanske tre gånger på ett år), så får högtalaren nere vid frampassagerarens sidopanel för sig att börja brusa. Låter som man inte har någon radiokanal inställd. Detta även om stereon är urkopplad. Men varje gång detta har uppstått så har det tystnat av sig själv efter några minuter, och det låter bara om motorn är igång. Lyssna nere vid högtalaren nästa gång ifall det är därifrån det kommer. Föressten, vart sitter högtalaren till färddatorn ? Det kanske är den som spökar för dig. Iaf. kanske det är den som ljudet väljer att komma ut ur. |
|
|
Högtalaren till färddatorn sitter ovanför pedalstället. Öppna facket vid ditt vänsterknä, akta så du inte slår till dig själv, pillra ur den där remmen som håller upp den och kasta ett öga in där, så ser du en cylinderformad sak med två kontakter i botten, där är högtalaren. |
|
|
Fast det är ju faktiskt på fel sida om du talar om pedalstället? Ljudet kommer ju från handskfacket, alltså höger sida... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.