|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Ibland vägrar min bil att starta. Detta händer inte särskilt ofta, kanske var 15:e starttillfälle. Det hörs bara ett metalliskt klick. Jag trodde först att det berodde på kassa batterier, så jag bytte dessa och symptomet var borta, men nu har den börjat igen. Den startar alltid när den stått stilla över natten eller under en längre tid. Men när jag till exempel har tagit bilen en sväng för att handla har den ibland inte velat starta när jag kommit tillbaka från affären. Den brukar dock stara efter några försök under cirka 5 minuter. Vad tror ni kan vara knas? Startspärren? Startmotorn? Tacksam för inspel, då detta är mycket irriterande! | |
|
Känner igen problemet från en gammal Åpel jag hade. Då var det solenoiden Länk som pga av viss värme inte funkade. Jag satte in en extra sladd från batteriet över en tryckknapp. Så när jag fick startproblem, upp med huven och trycka på knappen. Då fick tydligen solenoiden litet mer ström än vad den fick via tändningslåset. Blev litet "för bra" så det blev aldrig nåt mer gjort åt solenoiden. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Drar inte ens startmotorn runt? Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Näe Hellboy, startmotorn drar inte runt |
|
| Byt startmotor eller byt åtminstone solenoiden på den. | |
| En enkel rengøring av kan hjælpa... | |
|
O.K Tack för tipsen grabs! Skall gräva i detta nästa vecka. micke |
|
|
tickar det bara när du ska starta isånt fall tror jag att jag vet vad det är |
|
|
Kolla luftfiltren. Forsätt med spjällhusmotorerna. Har haft problem på min och bytt del efter del och det blir bättre. Kolla tändspolar och rotor, mina var smulor och jag fattar inte hur den startade på dom som satt i. Som tur är hittade jag en billig startmotor på ebay så nu har jag en ligger om den skulle gå sönder. Mvh Asken |
|
| det är lättere om du ringer mig så kan jag berätta för jag hade samma fel ge mig din mail | |
|
Nu har jag bytt startmotor, men problemet kvarstår. Har dock kommit på att den endast vägrar starta när jag har kört på sportläget innan, kan det ha något med saken att göra tro? Nu senaste veckorna har jag kört på ekonomiläget på automaten, och då har den startat hela tiden. Startmotorn sitter ju på höger sida vid grenröret, kan det vara så att cylinderraden på den sidan inte belastas lika mycket som cylinderraden på vänster sida när man kör på ekonomiläget så att det inte blir lika varmt på den sidan? |
|
|
Glömde tillägga att om jag öppnar huven och låter motorn svalna 5-10 minuter så startar den igen utan problem! Värmechock? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.