AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
999

Autoselekt i Ystad

Ör
24
Örjan Olsson
530IA Touring-02
Hej!
Är det någon som vet eller har erfarenhet om Autoselekt i Ystad?
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej,

Ja, min far och hans kompisar har lite dáliga/konstiga erfarenhet med dem :/. Tänker inte gá in närmare i detalj, men har ocksá hört negativt frán andra gällande Autoselect. Har aldrig hört nágot positivt gällande dem, och har själv varit ganska involverad i import/export businessen som ju tog ordentlig fart 10 ár sedan, dá Autoselect i stort sett hade monopol pá import av bättre begagnade lyxbilar sásom porsches, audis och bmws, i södra sverige

Känner folk som köpt där, och efter rätt sá rejäla defekter eller fel pá bilen inte fátt nágon direkt service eller annat efter det att pengar för bilen hade förts över. En blev sá besviken sá att han hävde köpet, andra som blivit rejält besvikna.

DETTA ÄR MIN PERSONLIGA ÁSIKT OCH BASERAT PÁ PERSONLIGA ERFARENHETER.

Priserna deras ligger ju dessutom relativt högt. Kolla och dubbelkolla mätarställning, kolla efter krockskador och M-kör bilen. Har bilen ingen servicehistorik eller serviceboken visst försvunnit - ráder jag dig till o inte köpa. Var misstänksam...

Importera själv vet jag, har gjort det själv med 3 bilar och aldrig haft problem, samt sparat massor av pengar!! Kom ihág bilar i sverige imorterade eller inte, ocksá har skruvats, krockats etc

Lycka till!

mvh marineutter
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Då kan jag dra en totalt annan erfarenhet då. En bekant köpte en dyrare Audi där, men fick problem med regbesiktning eftersom den var chippad. Autoselect fixade precis allt som hade med det att göra utan extra kostnad eller gnäll. Han köpte sedan ytterligare en bil där som han behöll i flera år och var helnöjd. Enligt honom så skulle han definitivt köpa bil där igen om det blir dags.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
För det är väl Autoselect med "C" egentligen som vi pratar om? Länk

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Ör
24
Örjan Olsson
530IA Touring-02
Ja det är Autoselect med c ursäkta mig. Tack för era svar! vi får väl se vad som händer, jag kommer naturligtvis vara kritisk det är ju inte så roligt att hålla på med att försöka rätta till en massa fel när jag väl köpt bilen.
//Örjan
De är intresserade av pengarna, inte bilarna. Säger allt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
E38B12, klockrent!!!:)
Örjan: ett tips, ta in den bil du vill ha själv via www.bmw.de och importguiden till vänster, kan inte bli bättre.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.