|
|
|
|---|---|
|
Det är en bmw orginal kasett+cd växlare. skall koppla bas tube till den, Länk 0ver and out | |
|
Nästan säker på att det inte finns, men Folke har en beskrivning hur du tillvekar en i stereon under mekartips, eller så kan du göra som jag, köp en omvandlare från högnivå till lågnivå på t.ex. Biltema, kostar inte mycket, och anslut direkt på högtalarkabeln. Jag har gjort det på både e39:an och e46:an BMW CS #5206 |
|
|
till christe silven: är det denna som du menar Länk? det står max 2x25..vad menas med det 0ver and out |
|
|
Ja, det är den jag använder, köpte först en på MDS för flera hundra men den gick sönder efter en vecka, den från Biltema har hållt i flera år. Vad dom menar med max 2*25W vet jag inte säkert, det borde ju vara att man inte skall belasta den med mer, men effekten på slutsteget ligger ju på högtalarutgången, så det borde inte vara nåt problem. Jag kör med ett slutsteg på 2*500W BMW CS #5206 |
|
|
tack för snabba svar=) 0ver and out |
|
|
2x25W är max ineffekt (mera korrekt motsvarande spänning eftersom omvandlaren inte förbrukar nån nämnvärd effekt) som den kan anslutas till. Dvs den kan användas till alla vanliga bilstereo. FP |
|
|
jaha okej.. men kommer det låta som vanligt om man använder omvandlaren? 0ver and out |
|
|
Jepp, det spelar som vanligt i högtalarna, men du kan också välja att koppla bort dessa och bara omvandla högtalarsignalen till lågnivå och mata ett extra slutsteg osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.