AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
583

Airbaglampan lyser. Hur släcker man?

Hej,

Nu har airbaglampan lyst ganska länge och det är dags att göra ngt åt det. Vad jag har läst mig till så handlar det om en sensor under sätet som går sönder och då fungerar således inte sensorn längre. BMW vill säkert ha runt 5000 kr för då "måste man gå in i bilen och ta ut sätet" (oj då....). Antar att 6 arbetstimmar är inkl. kafferast.

Hursomhelst, hur släcker jag denna lampan utan att byta ut ngn sensor ? Alltså en "dum" genväg. Och om nu jag skulle vilja byta sensorn, vad skulle det kosta och vad behöver jag själv göra i form av arbete ?

BMW hälsningar
Helmut
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
OM det är sensormattan i passagerarstolen så har Hasso ett trick för detta.
Sök på forumet, det finns här nånstans.

Jag har själv samma problem, dock tror jag mitt är rattrelaterat, min tråd är ännu obesvarad.

/J
je
211
jensa78
523i -97
Åk först in på bmw å låt göra en diagnostest åt dig så att du vet vart felet är. det är inte helt säkert att det är sensormattan.
Är dom snäll så kör dom diagnosen gratis åt dig.
Om det vid diagnostestet visar sig vara sensormattan som är trasig så har som "Johan M3" säger "Hasso" en trevlig sockerbit som sparar mången krona.
tackar för tipsen ! Skall gå köra sensormattatricket själv o funkar inte det så åker jag in till BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.