|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Som så många andra så har mina fjädrar bak gått av på sista varvet. Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa sk "vanliga" eller "Förstärkta" fjädrar. Vad jag förstår så är de förstärkta fjädrarna till för touring modellen eller om man har drag på bilen. Själv har jag en sedan och undrar om de "Förstärkta" fjädrarna blir för hårda för min bil? Någon som vet eller har varit med om liknande dillemma ? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" | |
|
Hade jag varit dig hade jag köpt 4 nya sänkningsfjädrar. Länk har billiga H&R fjädrar till din bil också! |
|
|
www.sandtler.se har också billiga fjädrar från Eibach och H&R. För att svara på din fråga: Har du dragkrok eller kör med mycket last så bör du välja de "extra förstärkta" annars kör med vanliga. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Hej igen! Nej jag har inte dragkrok och kör sällan tung last. Det man undrar är ju om de "förstärkta" håller bättre än de vanliga? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Nej, jag tror inte de "håller" bättre, förmodligen är de bara hårdare för att mindska nedhänget då man drar / lastar tungt. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
varför går de av på sista varvet just egentligen ? en av mina har gjort det också.. och den fjädern var bara 2000 mil gammal... den var ganska rostig på sina håll dock. dålig kvalitet kanske ? de nya jag köpt från Mekonomen är tydligen svensktillverkade. frågan är om det borgar för kvalitet eller inte :) |
|
| originalfjädrarna ska ha ett härdfel, därav brotten. detta gäller iallafall e46. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.