AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
787

520 touring -96

te
303
ted81
BMW M3 E92
jag har köpt mig en 520 touring -96 med executive paket.
svensksåld , 20 050mil, nybes, 17" fälgar

är strikt orginal förutom cd och fälgar.

vad kan man begära och vad borde ett slutpris ligga på ??

får inget vidare grepp om prisbilden jag anser iaf att bilen är värd mellan
25-35 000kr, men vad tycker ni andra??
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Du ligger nog ganska bra i din värdering. 25' verkar lågt, mer kring de 30' , med fälgarna.

Gr8ride
te
303
ted81
BMW M3 E92
då kanske ett pris på 38 000kr inte låter så illa ... så är det upp till folk å pruta .

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Kolla då in priset på denna: Länk
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Beamer: kändes lite i överkant för en E34'a..

Freude am fahren
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Ja, minst sagt! Jag håller som bäst på att leta en BMW efter ett par års frånvaro, blev rätt överraskad över priset på denna. För 72K får man ju en hygglig E39.
En Svensk-såld Executive har manuell Klima som standard, tittar man på priserna i Tyskland för fina sena E34: or, så är ett pris på 35tkr rätt svårt att komma ner i för en 520iT-96 med klima, 17" och 200tkm, så allt under 40tkr är billigt med tanke på vad man får även här i Sverige, minimal rost och bra historik förutsätter jag, bra marknadsföring är en självklarhet, bristfällig annons = lägre pris.

525iX är i särställning i och med att det är den enda möjligheten att köpa en 4hjulsdriven större BMW för under 100tkr, duger det med bakhjulsdrift kan man spara en hel del pengar genom att välja 525i, så priset är alls inte anmärkningsvärt högt sett i det ljuset, saknas klima håller jag med om att priset är högt annars inte "som vanligt förutsätter jag fint skick och bra historik", saker att fråga om just detta exemplar är den är tagen i trafik igen från 060607 varför avställd? "1äg i Sverige" tillverkad 8/95, backspegel/ar är svart/a varför? Import för ett år sedan.

Mvh Stephan
te
303
ted81
BMW M3 E92
jag har satt ut den för 36 000kr .... men det verkar hel dött .

samma sak med min 325 coupe ... den är ute för 56 000kr med 19" fälgar å det är ingen
som ringer
ted81; Jag föreslår en utförligare annons, där färgnamn "även inredning" står, utrustning, uppradat, gärna från utrustningslistan "gratis hos i princip alla BMWhandlare" fälgnamn på 17" + vilka däck som sitter på, bredd, ålder, bilder på vinterhjul, fler bilder, den har vita blinkers fram/sida, snygga 17", 3: dje bromsljus bör finnas i och med att den är en Svensk 96: a, ovanligt och snyggt, träpaneler skulle jag nämna, ratt med blå/vitt BMW emblem är standard om man inte valde M-ratt som även den är ett plus trots frånvaron av rätt emblem, det handlar om en sen E34: a som har alla godbitar som det innebär.

Jag skulle inte nämna topplocksbyte i annonsen, inte heller att det varit dyra reparationer, allt är relativt, det ger ett dåligt intryck, köparen ska redan på annonsstadiet ha köpt bilen, håll fram dom bra sidorna, kopplingsbytet är värt att nämna, finns många kvitton? Annan historik? Ju mer desto bättre.

Annonsera på blocket om du inte redan gör det, kör traderamotor med, så ska du se att den försvinner, gör liknande med 325: an.

Mvh Stephan
te
303
ted81
BMW M3 E92
stephan735i jag ska prova att göra om annonserna.
men det verkar allmänt segt att sälja bil nu.
har ju fler bilar än mina Bmw:s ute på annonser, det har ringt en person på min saab cab annars har det varit stendött (förutom en dröse med oseriösa mail)
te
303
ted81
BMW M3 E92
Nu ger jag upp... tanken var ju å sälja denna å köpa en 525tds touring istället .
men nu har jag sänkt mig till 32 000kr en person hörde av sig ...Do får 25 000krona det är på gammal bil, kom till göteborg do får cash av mig.

men men 520 går ju billigt oxå....blir nästan som en diesel fast annorlunda

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.