|
|
|
|---|---|
| Det är så att varken blinkers eller varningsblinkersen fungerar i min 750 e32, detta delvis beroende på att det inte sitter någon säkring i säkringsboxen eftersom när man sätter den på plats så blinkar den åt vänster oavsätt om blinkersspaken är i läge "off" eller i högerläget, och varningsblinkersen fungerar inte. Så den blinkar till vänster tills man rycker säkringen då detta är enda sättet att få av den, nån som har någon idè om vad det kan vara för skumt fel? | |
| Kolla kraschreläet. Prova att trycka igång varningsblinkers och se om det blir någon skillnad. Är väl det som brukar vara felet vid problem med blinkers. Jag hade kallödningar i mitt och den funkade som fartvarnare, så fort det var fuktigt ute och jag kom upp i 130-150 kmh så startade mina varningsblinkers. Skitkul!!! | |
|
Va praktiskt Ragge! kan du skriva ett mektips hur man får till den funktionen? ;) /Mats |
|
| hmm intressant! Var sitter kraschreläet någonstans? | |
|
Det är blinkersreläet som fallerar, hade likadant på min gamla 735, antagligen har du originalreläet som är svart och har en helmysko spetsig design (=skitsvår att få bort), ligger i stora säkringsboxen vid motorn, kostar ca. 250:- på BMW (utbytesreläet ser helt normalt fyrkantig ut). Mvh |
|
|
testade att sätta i ett relä som jag hittade i bilen som hade samma nummer som relät som sitter där sen innan och då blinkade varningsblinkersen hela tiden vad jag än gjorde ända tills jag tog bort relät igen så det kanske är nytt blinkersrelä + kraschrelä som behövs!? MVH Robban B |
|
|
Krashrelätet sitter i säkrings/reläboxen v. sida i motorrummet och skall vara brunt till färgen. Sitter djupt ned för sig självt nere till höger om man tittar rakt ner i boxen. 7-serie bilar utan airbag har nog inget krashrelä, eller? /Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.