AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.155

dumt o ta bort dragkrok?

Stört mig på min dragkrok ett bra tag, rostig och allmänt ful. börjat fixa lite smårost här och var och då även försökt göra dragkroken lite fin men kom inte åt o slipa något vidare så jag skruva ner den idag. Nu är jag mer inne på att helt enkelt såga av dragkroken och regbesiktiga om bilen utan dragkrok. Vad säger ni, är det dumt och bara tar bort värde på bilen?
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
dragkrok är bra att ha helt enkelt!!! fixa en beg krok på skroten och sätt på!!
Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
Det blir väl inte så mycket mer pengar för en ny krok än att göra en ny regbesikning om du tar bort kroken! Jag skulle sätta på en ny eller beggad krok, alltid bra att ha och kan höja värdet lite om du ska sälja bilen nån gång!
Alltså jag kommer blästra ner och grunda/lacka hela stålstaget samt kroken då jag måste ha kvar stålstaget (fästena för stötfångaren sitter i den) så den kommer ju bli rostfri och "fin" men jag är ändå bra sugen på att såga av själva kroken då jag tycker den är ful.. men ni tycker man ska ha kvar den alltså. svårt o bestämma sig :)
Det bästa med dragkrok är att den skyddar din kofångaren från påkörningar bakifrån i låg fart som annars hade resluterat i repor/nån mindre buckla.:-)
pu
547
puiu
330i-03
köp bmw original det rostar inte.det är galvat.

alex
Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
Köp en löstagbar krok och sätt dit då, eftesom du redan har all el kopplat så är det ju bara en ny krok som behövs och en sån kostar inte så mycket på Mekonomen!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Nog väldigt skönt att ha kroken kvar. Ska man plocka upp cyklen, eller man ska hämta möbler eller annat som kräver släpkärra etc, så jag skulle behålla, möjligen sätta på att avtagbar ist, men antar det kostar lite extra då.
Jag har ingen krok på min (och vill inte sätta på en heller, coupé med krok känns fel). Men många gången det hade vart smidigt att haft, istället för låna andras bilar varje gång man behöver.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Det hela beror väl på om bilen är en bruksbil eller en finbil. En bruksbil utan dragkrok känns bara halv - men på en finbil är inte drag alldeles nödvändigt!
ok ni har övertygat mig, låter den sitta kvar! :)
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Två tankar..

*Låt den sitta kvar:
Men ta ner den under en lördag och gör rent och måla på den med en bra rostskyddsgrundfärg och täckfärg. Dragkrok är dessutom mycket bra att ha. om inte annat bara för att slippa repor från folk som inte kan fickparkera ordentligt.

*Ta bort den helt:
Nackdelen är att det kostar 380:- att reg besiktiga om bilen igen.. Det är inte bara plocka bort eller byta ut draget. Byter man eller tar bort så måste bilen reg. besiktigas.

//amullo
---
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
amullo om du bytar så är det ju inte säkert att dom lägger märke till det ändå så det ska ju inte vara några problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.