|
|
|
|---|---|
|
Skulle starte en M30B35 i dag, men får ikke oljetrykk(lampa slokker ikke) Motoren har stått tørr uten olje i noen mnd nå før startforsøket. Fyllte olje for et par dager siden og lot den gå på starteren en hel del før oppstart. Startet den en 3-4 ganger og lot den gå i ca 10-12 sekunders intervaller uten at jeg får trykk opp til trykkbryteren i toppen. Er der noen triks som evt å fylle filterhuset el lignende? Tar det tid å få opp trykk når allt har vært helt tørrt? Takknemlig for seriøse innspill. | |
|
Jag har haft liknande problem några gånger var på väg att riva bort tråg och pump men fick en ide innan. Ta ur givaren och ta tryckluft i hålet, i mitt fall så passade renblåsningspistolen bra. Obs skruva ner trycket till 2-3bar och blås på en stund. Detta löste mitt problem båda gångerna.I mitt fall var ena motorn gammal som stått länge och den andra var en nyrenoverad. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| bäst är att köra motorn utan stift tills lampan slocknar! ta först säkringen till pumpen!att köra 10-12 sek utan oljetryck är inte bra för lagren!!! kolla så du verkligen har tryck ut ur givarhålet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.