AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.025

Mitt hc värde är förhögt..

Jo
9
Jone_6
M3 93...
Vet någon va de kan va för orsak att mitt hc värde på bilen är 10 gg för högt?? Kan de ha göra med att ja inte bytt olja på ett tag.. eller är de ett större problem??
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ær nog ett større problem... Har inte tid att redogøra før vad det kan vara men typ, vanos, kattar, lmm eller dyl...

Men søk inlægg, har diskuterats førr... Var den varmkørd ordentligt??

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har du varmkört bilen ordentligt innan mätning! Gör det och jag sätter en tia på att det blir bättre..
Och då menar jag ORDENTLIGT varmkörd, blås ur den duktigt.
Jo
9
Jone_6
M3 93...
JN

Nja.. inte riktigt.. men besiktnings gubben varmkörde den.. å då gick den ner till 500 ungefär.. Mvh
Jo
9
Jone_6
M3 93...
Alltså dubbelt bättre.. Men han prata nå om att ja skulle byta oljan.. så kanske de skulle bli bra... men ja ha ju som sagt ingen aning..
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja, om det gick ned så mycket o den kanske inte var riktigt varmkørd så kan du ju prova o byta olja o filter o varmløra ORDENTLIGT o sen prova igen...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Jo
9
Jone_6
M3 93...
JN

Jo precis.. Hoppas att de bara är så enkelt.. Men den som lever få se...
pe
204
petrob
320i -18
hade samma på min M3, oljeservice och en rejäl tur så var värdena som bortblåsta.

Petrob
------
M3 Cab
HB
27
HBR
M Roadster -00
hadde samma problem med min, det var ventilkåpspackningen som läckte lite lite olja på ett av tändstiften, efter byte av den packningen samt service hadde jag 001 i HC :)

Jo
9
Jone_6
M3 93...
Petrob:

Men då få man hoppas att de bara är de som är felet! Men ska kolla om den läker på nått av stiften.. är de inte så så kan de ju bara va oljan!=) Men ja ha ju ett sportavgassystem på den från HKS.. Men de kan väl inte göra nån skillnad??
pe
204
petrob
320i -18
Sportavgassystem ska väl inte göra så mycket skillnad, jag har ett Remus racingsystem på min utan problem. har en länk till en avgasdoktorsida.
Skickar in den senare. Mycket bra förklaringar till värdena som kommer ut i bak på bilarna och varför det blir fel.Fick mycket hjälp av den sida själv.

hur ser resten av värdena ut? inga fel där?

Petrob
------
M3 Cab
pe
204
petrob
320i -18
jone_6 läs här om avgaser och värdena.

Länk

Petrob
------
M3 Cab
Jo
9
Jone_6
M3 93...
petrob:

Mina andra värden va bra.. de va bara de där värdet de va fel på!!
ok.. Jamen de va de ja tänkte.. att de inte skulle spela nån roll ifall man hade ett sportavgas system.. men ja blev ändå osäker... Men ja tacka så mycke för inläggen!! Är till bra hjälp!! Å tack för avgasdoktorsidan!! Va mycke intressant som stog i den!! MVH
tr
29
trent
bmw 525i -92
har samma problem som dej! mitt hc är 288. har bytt, olja, filter, tändstift, tätat allt som tar tjuvluft, (avgasröret ett ställe, oljelocket tydligen, dammskyddsröret va trasigt) Dettar har inte hjälpt.
Är det bara katalysatorn som återstår då eller?
tr
29
trent
bmw 525i -92
den hackat till lite när jag växlar upp från ettans växel.. vad kan det betyda?
tr
29
trent
bmw 525i -92
den hackat till lite när jag växlar upp från ettans växel.. vad kan det betyda?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.