AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
415

direct air filter, e30

po
90
pom
540iA -98
325Touring -89
jag undrar hur jag ska göra för att få på filtret på insugrslangen... har inte bilen än, men jag har för mej att burken sitter med 3-4 skruv i luftmassemätaren...
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Jag beställde ett filter häromdagen till min 325:a E30 (har inte fått det än) men det var lite dyrare pga av lite extra grejor som följer med just för att kunna fästa den så jag tror inte det ska bli något problem.

//Ric Wraaaaooom
po
90
pom
540iA -98
325Touring -89
problemet e att jag har ett filter utan några fästanordningar o.s.v. bilen e en 323 -86
Jo
94
Jocke
[G26] I4 M50 -23
[E30] 325i Cab -88
Du skruvar av burken med luftfiltret ifrån luftmassemätaren, sen så skruvar du fast filtret med en slangklämma på luftmassemätaren. Du ska inte behöva den extraplattan.. Om du inte har Motronic förståss... Men det tror jag inte att du har, jag har iaf inte det...
te
46
texas
325 -89
min kompis köpte ett öppet filter till en 318is 90:a, han löste det genom att göra först en platta som man skruvar på luftmassemätaren och sen svetsade han på ett rör på plattan som är lika stort som öppningen på filtret. sen så satte han dit filtret med en slangklämma...vart ganska så snyggt då han fick plattan och röret elpolerat! hoppas det hjälpte nåt!

/jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.