AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.617

Söker ett billigt alternativ till olja till en M3 -93

Sida 1 av 3
Jo
9
Jone_6
M3 93...
Har nån någon aning om vad man kan ha för billigt alternativ till olja till en m3 93a? Jone
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Välkommen till forumet! Har du provat funktionen Sök inlägg? Detta är ett ämne som diskuterats MYCKET. Ang olja verkar allmänna meningen vara att det är dumt att snåla.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Al
331
Alfred
M5 2001
Ska du snåla så köp en 320 istället
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Inget fel i att vara prismedveten, finns många märken som säkert är minst lika bra som BMW rekomendationen men inte kostar lika löjligt mycket.
Här kan du köpa bra olja billigt till din bil :

Länk

En gammal motor mår nog äst av en bra olja. Visst kan man försöka hitta ett billigare ställe att köpa ifrån, men skulle inte satsa på nån billig olja. Oljebytet är ju det förmånligaste på din bil...
Jo
9
Jone_6
M3 93...
Nä de ska ja inte.. men de finns ju en uppsjö av oljor å ja har ingen servise bok till den.. vet inte riktigt vad ja ska ha.. har kört på Mobil 1 Rally Formula..
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Mobil 1 är en äkta helsyntet men inte Magnatec t.ex. så jag förstår din undran.

Länk Länk Länk

Mvh
al
499
alaska1
118dA-13
Köp biltema olja och byt varje 1000 mil! Det är en OK olja och med täta byten så rensas gammalt skit ur också!
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Biltemas 5w-40 är klassad API SL/CF det duger till nästan vad som helst.
B7
29
B738
F82 M4
Länk
Kör på spillolja, det spelar nog ingen roll för en M-motor...

/Olof
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
Köp en ford fiesta istället de här va bland det dummaste jag har hört billig olja i en M!! en M3 är värd det bästa !!

MK1
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Biltema olja är nog det sista jag skulle hälla i min motor!! Godkänd eller inte!!

Mvh
Björn

Länk

Kolla här: Länk
XFS-oljan
al
499
alaska1
118dA-13
Så många dumma kommentarer! Visar på mycket begränsad förståelse för att olja är en standardiserad produkt! En 93 års M bil får bättre olja än vad som fanns tillgänglig 1993 om du väljer en Biltema olja 5w-50!

Mitt råd kvarstår om om du heldre vill lyssna på diverse svammel så varsegod!

Till en bil tillverkad efter 2000 skulle jag också kunna tänka mig en Biltemaolja med lite tätare oljebyten - låt säga var 800 - 1000 mil!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Alaska1:

Så man har begränsad förståelse för man inte vill köra på Biltema olja i sin M-bil??? Har jag uppfattat ditt inlägg rätt??

Länk

al
499
alaska1
118dA-13
Nej! Jag respekterar att man inte vill köra på den - det finns betydligt bättre oljor på marknaden idag som är anpassade till långa bytesintervaller!

Att däremot påstå att den inte duger till en 15 år gammal M3 är ren gallimatias speciellt om man dessutom gör täta oljebyten!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Ok.

Tror säkert att Biltemas olja funkar i en gammal M-Bil men det är enligt mig dumt att chansa. Det är ju ändå bara ett par hundra spänn man sparar på det.

Mvh
Björn

Länk

Jo
9
Jone_6
M3 93...
Alaska1:

Tack för tippset... Men de är ju inte för att snåla.. Men de finns ju hen hel del oljor.. En del svindyra å en del lite billigare men som är minnst lika bra.. Å ja gör täta olje byten.. Är 600 mil sen ja bytte sist.. Å tycker de är dags..
al
499
alaska1
118dA-13
Ja byter du så ofta skulle jag använda biltemas olja! Har själv kört på den med täta oljebyten och det fungerar bra! Valvoline, Castrol, Helix .... jag har nog testat det mesta under åren och med täta byten är nog de flesta oljor ok! Börjar man tänja på bytena över 1000 mil tycker jag man ska använda sig av long life oljor!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.