|
|
|
|---|---|
|
Jag har vid ett tillfälle tagit av ratten på min 523:a. Eftersom airbagen sitter där så hade jag av batteriet, så jag har inte klantat till det den vägen. Dock började lampan för airbag lysa under färd några dagar senare. Skumt tänkte jag, samtidigt som jag märkte att hela airbagplattan (tutan) inte satt fast ordentligt. Jag hade helt enkelt missa den en av de 2 torxskruvarna som håller hela paketet på plats, så hela paketet glappade när jag körde över ojämnheter. Kan detta ha påverkat airbagkedjan? Jag tänker på släpring el dylikt. Hela plattan är förstås åtskruvad nu, men lampan måste ju nollas på verkstad. Jag har kollat kablage under stolarna. Passagerarstolen har ingen suttit i på typ 2 år (jag tänker på sensormattan), då barnstolen bak gör att passagerastolen fram inte inbjuder till nån vidare komfort.. /Johan | |
|
Jag skulle tro som dig att felet har uppkommit i samband rattmontaget. In på Diagnos hos BMW där dom även släcker lampan åt dig. Glöm dock inte att åtgärda torxskruven först. Hade du nyckeln i tändningslåset när du jobbade med ratten. Läste någonstans att man INTE får ha nyckeln i tändningslåset medan man jobbar med airbagsystemet. Är det dock sitssensorn så funkar hassos sockerbit utmärkt. Jag har den själv extrautrustad under min passagerarstol. |
|
| Airbag lampan löser endast ut om man kopplar loss någon kabel med tändningen på eller slår på tändningen medans någon Airbag komponent är löstagen. Om den glappade medans du körde misstänker jag att du hade tändnigen på ;) Åk till BMW och nollställ så ska det vara löst, lr så svänger du förbi mej så får jag testa om mitt Carsoft program fungerar som det ska :) | |
|
Nix, ingen tändning på. Den började lysa först ca: 3 dagar efter ratt fixet. Sån amatör är jag inte :-) /J |
|
| Det jag menade var att om rattkontakten satt lös så motsvarar det att du kopplar ur ratt airbagen med tändningen på om den glappar under färd :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.