|
|
|
|---|---|
Diva |
Tja på er . Va ska man byta till. 328 eller 330. Då pratar vi om 46 serien. Skiljer det mkt i försäkring? Motormässigt vet ja att de skiljer mkt. Eller kanske en 528 eller 530.? Vilka årsmodeller ska man hålla sig ifrån? Har en privat s60 me 170 hästar på. Men varför inte byta till en BmW |
alex_328 |
rätt bmw ska det vara . .. kolla på bmw's hemsida o se vad som skiljer bilarna åt .. |
Diva |
Motormässigt vet jag. Undrar bara köregenskaper, om de bra drag i dom, försäkringar o sånt |
|
Försäkringsskillnaden kollar du ju enkelt själv. Gå t ex till Länk och knappa in ett regnr för en 328 och ett för en 330. Bilarna måste vara sv-sålda för att du ska kunna få ett pris men importerade kostar detsamma. Även andra bolag har liknande prisberäkningssystem på sina hemsidor. Kollade för egen del på en 328i -98 och en 330 -01 och dessa skulle kosta 4400kr resp 5800kr ___ //Ulf |
|
|
Min svensksålda 330 touring -05 kostar 4900 i halvförsäkring. Vad det gäller körupplevelsen så är det i mitt tycke stor skillnad på motorerna i 330 och 328. 330 upplever som betydligt rappare i alla lägen, kan du välja så är 330 min rekomendation. Anders |
|
|
Sen en tid tillbaka får medlemmar i BMW Club Schweden 10% på försäkring hos Orginalförsäkring Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag hade helt klart valt en 330. Prisskillnaden mellan 328 och 330 är ju fortfarande ganska stor, men frågan är om inte 330 är värd dom extra kronorna. Dock känns E46 328 ganska prisvärd i dagsläget! // Erik |
|
Diva |
Tack för svaren grabbar. Vet inte riktigt vad man ska välja, men M paketet ska iallafall finnas på |
|
Köp en 318 :P Med alla kameror på vägarna e de snart lönlöst med snabbare bil ju =) // M.v.h. Daniel |
|
| jag hade lätt valt 330 | |
|
328-an är lätt en av dem bästa köp i 100k klassen. tror inte 330 är värd 50k extra ärligt talat. Enbart stilrent!!!! |
|
|
Jag hade/har oxå valt 330 om din ekonomi tillåter dig. En 330 kostar ju en bra slant mer, men du får oxå en nyare bil. 330-motorn är underbar tycker jag, har nu ägt min i ca 2,5 månader och jag njuter varje tur. Har dock inte kört E46 328 så mycket (två gånger) men skillnaden märks och det va skönt att komma tillbaka till sin 330 sen ;). M-paket och komfortpaket är ett måste anser jag. Lycka till med din affär. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.