AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Backspegel

ferraripeter
är det standard på 540iA e34 att höger backspegel sänks neråt när man lägger den i backen?det gör det på 740,om ja, vad är då för fel om det inte gör det?
en vanlig sak att missa är spaken på vänstra dörren, i ena läget har jag för mig att funktionen är avstängd, spaken jag tänker på är den du justerar backspeglarna med.

Testa detta då det är det absolut billigaste ; )

Surfa in på Länk
Funkar inte på min.
Vet inte om funktionen är trasig eller om den inte finns.

Mvh.
Micke Olsson
På e39 är det så att det ingår i spegelpaketet (extrautrustning). Då ingår även auto-avbländbar innerspegel. Stämmer även som pcdoktor säger.

______ //Magnus
o/____ö_\o
(OO=00=OO)
[_]¤==¤[_]
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
På min fungerar det så att du har en knapp för att välja sida för inställning av backspeglar. När den knappen är i vänsterläge (tror jag) så är funktionen igång och när den är i högerläge (tror jag) så är den avstängd.
Prova det så får du se.

Mvh

/NP
Jepp. Jag vet om det där med knappen på förardörren som bestämmer vilken spegen som ska ändras.
Enligt instruktionsboken så ska den knappen stå i läge vänster för att höger spegel ska vinklas neråt när man lägger i backen.
Men som sagt, funkar inte på min.
Hur kan man kolla om funktionen finns?

Mvh.
Micke Olsson
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Är detta standard, eller extra utrustning på en E34, jag har en -88:a!?
Har dryftats i en annan tråd och jag har numera lärt mig att funktionen finns endast i kombination med elstolar.

_____
Micke
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.