|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket vågar man betala för en fullutrustad X5 3.0 -00 med manuell låda? Manuella verkar lite svåra att bli av med, och man vill ju inte sitta med SvartePetter på hand när det är säljardags. | |
|
25-50tkr under en X5 3,0iA, som underligt nog ligger rätt nära 4,4iA som är det självklara valet åtminstone för mig, fullutrustad? Taklucka, navi+tv, Sportpaket, Xenon, cdvxl, telefon? Mvh Stephan |
|
|
Lutar i första hand mot 4.4 jag med, men har bra läge på denna som det verkar. Vad är skillnaden mellan 3.0 och 3.0 iA? Denna har navigatorn med TV etc, taklucka tror jag däremot inte den har. Pengamässigt, kan du ge en siffra? Är det bättre att hålla sig lugn tills en lämplig 4.4 dyker upp? |
|
| Slog mig just; 3.0 iA = 3.0 i Automat. Korrekt? | |
|
Lite snabbt kikade jag på bmw.de, den billigaste 3,0i kostade €22900, den billigaste med automat = 3,0iA €25900, BMW kallar modellen med 3 liters bensin 6: a för 3,0i, alltså får du den för mindre än 200tkr då skulle jag fundera, manuell X5 är nog i sånt dumt som många tror, för egen del skulle jag hellre ta en 3,0i med navi än en 3,0iA utan, men bäst går X5 med riktig motor = V8, den drar inte mycket mer, så valet är inte svårt när det handlar om begagnade exemplar, med sportpaket toppar 4,4iA 230km/h i stället för slöfockarna med 3 liters motor som stoppar vid ca 210km/h, en viktig faktor för mig som vant mig vid 250km/h i toppfart, ja jag gillar X5, en av få SUV: s som jag kan tänka mig lägga pengar på, GMC Typhoon är en annan. 3,0 skriver personer som inte orkar skriva full modellbeteckning, vilket i X5: s fall får en att undra handlar det om en bensin eller diesel. Mvh Stephan |
|
|
Känns som min tanke att vänta på rätt 4.4 stämmer mer och mer. Tveksamt om jag kan få ned denna under 200', möjligen dit men tveksamt under. Nav:en är sekundär för mig, har tänkt stoppa in en PC med touchscreen för de funktionerna. En 4.4iA utan NAV vore optimalt för min del. |
|
|
Leta 4,4iA du kommer inte ångra dig, jag har kört flera X5 med 6: a, både 3,0dA och 3,0iA dom kändes helt okej, men jag tycker BMW ska kännas mer än okej = V8. Jag föredrar att ha alla tillval, men visst är en 4,4iA utan navi okej om bara priset är tillräckligt mycket lägre än en med navi. Mvh Stephan |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Som ajg ser det så finns det ingen anledning att köpa en manuell X5 när det skiljer så lite mellan dem. De är mycket svårsålda, av naturliga skäl. jag tror att minst 98 % av X5-köparna vill ha automat. Det kanske skiljer 40-50000 kr mellan en manuell 3,0:a och en 4,4 med automat, och för de pengarna skulle jag inte ens fundera på en manuell X5. 4,4:an ger så mycket mer utan någon större skillnad på förbrukningen. Jag tror precis som Stephan säger att det lönar sig att betala lite extra för en välutrustad. De pengarna får du igen vid försäljning, och har roligare under tiden. Fast jag pratar lite i egen sak, eftersom min är maxutrustad och till salu.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.