|
|
|
|---|---|
Mangan |
Tjenna! Behöver bara lite vägledning nu när jag ska byta fjädrar fram på min 525a .Hur man snabbast och absolut lättast gör detta.Lämna in bilen svara säkert någon men jag hade tänkt att göra det själv. |
|
Köp gärna en Haynes handbok för just din bil, den gäller BMW E30 och E34 fram till 1990. Finns på t.ex. Mekonomen och kostar 239kr tror jag. Har själv en sådan, även om allt inte gäller till min 91:a och jag tycker det är en bra hjälp att titta i innan man kastar sig på bilen.... |
|
Mangan |
Okaj, då ska jag fixa mig en sådan. /Mangan |
|
Och se till att du har väldigt bra fjäderspännare....det är INTE skoj om fjädern släpper! Annars är det inte särskillt svårt att byta fjädrar och dämpare....Efter bytet så är det inte fel att göra en injustering av framvagnen.. |
|
|
Inga större problem!!! Hissa bilen! Montera riktiga fjäderspännare,lossa stötdämpar bulten som sitter under plastkåpan i motor rummet(INTE helt, för då ramlar ALLT ner), Spänn fjä-spännarna, lossa stötdämparbulten helt, nu ska allt gå att dra ner en bit, och fjädern är lös!! Vinkla ut, byt fjäder, tillbaks i omvänd ordning!!!! |
|
Mangan |
Måste man inte lossa P-ändan(styrleden) för att kunna vinkla ner fjäderbenet?? Fjäderspännare har jag riktiga så det är det minsta problemet det största nu är att ha någonstans att stå och att få tag i en domkraft. Annars så låter det inte så märkvärdigt,det är det inte heller,jag har bara dåliga erfarenheter av gamla rostiga Volvo bilar där grejorna sitter som faaan. /Mangan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.