|
|
|
|---|---|
|
Färsökte plocka bort orginal stereo som jag gjorde på min föra bil, bakom volum knappen sitter en skruv som man ska vrida till vänster då ska stereo komma ut typ ca.1cm sen ska man bara dra ut den,men det gör inte på min bil han hoppar ut nån millimeter sen är det stop, efter några färsök gick lila skruven sonder.Hur får jag ut stereo nu måste jag plocka hella inredningen eller finns en annan alternativ? Mvh Emir | |
|
Jag hade samma problem innan jag visste hur det fungerade. Problemet var att kassettspelarens underkant låg an ganska hårt mot MID-delens överkant och därför hoppade MID:en inte ut när jag vred på torx-skruven under volymknappen. Men jag löste det så här: 1. Vrid skruven 90 grader vänster 2. Stoppa in en smal mejsel bakom sargen på vänster sida och bänd ut sargen ett par mm 3. Tryck in kassett- CD-spelarens underdel med någonting så går det att få ut MID:en. Var försiktig så sargen inte repas. Nu när du har sabbat skruven vet jag inte riktigt, men om du söker skall du finna en lösning, jag har sett det någonstans. Har skruven gått av? Om den bara är rundsliten borde det gå att knacka in en torx eller liknande för att få grepp (det behövs inte mycket kraft för att vrida skruven). // Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.