AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
793

C-lås krånglar på min 318i e36 - 91

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Hej . Vet nån va kan det vara för fel med c-lås: måste vrida nyckel 15 (just 15 gånger) gånger för att låsa dörana. Den stängs å sen öpnas igen.Det ä lite kronligt stå å vrida nyckel 15 gånger. Är det nå mekanisk elr elektronisk fel??

Förmodligen kabelstammen i bakluckan som felet finns. Kabelbrott eller fukt som kortsluter. Kolla upp det.
kamelkungen
Kontrollera kontakterna i båda dörrarna, om någon av dom inte fungerar tror bilen att dörren är öppen ( fast den igentlgien är stängd) och därmed låser bilen upp sig sjävt. Brukar bli korrision på kontakterna. Spruta lite 556.
Kan också vara kabeln i bakluckan som är av eller glappar.

alex_328
jag hade probllemet på min 328 att clås motorn inte fungerade ..

plocka av dörrsidan

fick va bort rutorna på bakdörrren lilla o stora rutan .. flutta stången mellan rutorna . skruva loss c-lås motorn med lås mekanismen ..
kolla loss den från mekanismen .. o göra rent o fint .. sen fungerade det

satte ihop allt igen ..

lite omständigt man får vara försiktig..
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Jag har plockat fram c-lås motor å den fungerar.

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ALLA mina kablar i kabelstammen var av eller skadat isolering, och den låste sig andra gången ja vred nykeln
alex_328
sätt motornfunktioen i dörrmekanisen o kolla om den funkar där med ..

testa göra det några gåner o se om den funkar ..

så lösre jag mitt problem . tog loss o satte ihop allt igen sen funkade det
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Ja, å det har jag gjort å det funkar lika dant 15 gånger, men då e det bakluckan som jag ska titta på....???

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Igår kollade i bakluckn: c-lås motorn funkar, alla kablar ser helt ut....??? Vad kan det vara då???

Låter som nästan samma fel som jag har.
Har en Sedan E36. Den låser sig alltid på andra.

Kan det vara samma sak som är felet som med Crusers?

"ALLA mina kablar i kabelstammen var av eller skadat isolering, och den låste sig andra gången ja vred nykeln"
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
???

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
HAHA, äntligen hittade jag felet. Å det var inga kablar inget bagage luckan som kronglade. Så alla ni som har sama problem skriv gärna så får ni direkt svar tom bilder.
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Vad var felet?

JIK
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ja skriv gärna ut det här, för jag har precis samma problem!...
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Ja, det siter en knap(brytare) på föraresdör(siter på alla fyra iaf på sedan) elr inte på dörren just den stållet där dörren låser sig men iaf när du stänger dören så käner den om dörren ä stängt elr öppet å det var just den knappen som krånglade.När jag stängde dörren varje gång då satt knappen lite långt borta från låset å då trodde den att dören är fortfarande öppet eftersom låset nådde inte knappen, så jag var tvungen skruva lås den å flytta fram 3-4 mm . Å nu funkar den som det ska. Det är svårt å förklara vilken knap menar jag å det ä svårt å se den. Så om du inte föstår vilken knap menar jag så adda mig på msn så skickar jag när bilder på den knappen: artyom56@hotmail.com
sc
54
schenkie
320i E91 -08
320d F31 -13
Tack Tomas för bilden. Tyvärr var det inte den där knappen som var fel på men motor själv. Jag var jätte nära att köpa en ny (SEK820 hos BMW!) men jag kunde inte lämna den tillbaka i fall det visade vara något annat. Så jag försökte först ta ut motor (med hjälp av några bra länkar jag hittade här på forumet) för en inspektion. Det visade sig att motorn bara hade hängt sig på något sätt och efter flytta den rörliga delen några gånger fungerade den igen. för säkerhet har jag smort den lite så långt det var mögligt utan att demontera hela motorn, och satt tillbaka allt igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.