|
|
|
|---|---|
|
Bilen spårar och känns svajig, otäckt i motorvägsfart då bilen helt plötsligt får för sig att byta fil...Bmw har kollat alla bussningar och det var inget onormalt, har nya däck runt om org.dimensioner 215/45/17" fram och 245/40/17" bak. Ska det vara så här? Kan tillägga att jag precis gjort en 4-hjulsinställning. | |
|
Om allt är korrekt inställt och friskt (fälgar med rätt ET?) så återstår bara däcken och däckstrycket. Jag har själv förvånats av hur stor skillnad det är mellan olika däck. Vissa spårar så kraftigt att man tror det är fel på bilen. Hade tidigare t.ex vilt spårande 235:or vars slitbana inte var bredare än de 225:or jag kör på nu. Skillnaden är ändå stor! FP |
|
|
Prova köra på nyasvalterat väg ,om bilen drar åt sidan då, då är fel balans i de. |
|
|
Tänk bara på att alla välbyggda vägar lutar en aning för avrinningens skull, bilen skall sträva lite åt ena sidan. FP |
|
|
Har exakt samma problem, dock så är e4:an där jag bor väldigt dålig just nu. Om man ska köra en omkörning tex, så svänger man ut men det händer inget och sen när man kommer ur spåren så svänger man riktigt mkt. (Lite lullig förklaring. :P) Sen går den ostabilt på spårig väg. Jag ska testa byta däck inom ett par veckor. Få se om det hjälper. |
|
|
masitaly: Du är inte ensam om problemet: Länk Länk Länk Mvh Stephan |
|
|
Testa först med att ändra däcktrycket. Detta är tydligen ett vanligt problem. Jag köpte nya fälgar och däck för ungefär en månad sen, min 330 spårade och vinglade som bara den. Jag körde med 2.8 i mina 19" 235/35 vilket jag nu vet är alldeles för lite. Jag ändrade till 3.2 och nu går bilen som på räls! Helt otroligt vad lite luft kan göra ;) |
|
| jag har samma på min e30. i mitt fall är det bärarmarna fram som glappar (i mitten bussningen) så min ändrar hjulvinkel när jag kör | |
| Jag har 3,2 fram och 3 bak, spårar iallafall utav bara helvete, tycker att det är riktigt kasst, annat var det på min gammla V40 låg som ett strykjärn i 200 blås.. | |
|
Fabrikat på däck och fälg? FP |
|
| Det är en vanesak, antar att du nyss köpt bilen? De går sådär på motorväg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.