|
|
|
|---|---|
|
Godagens grabbar.. Har konstaterat att toppen läcker (antingen packningen, vriden topp eller sprucken topp) det vet jag icke ännu. Men min stora fråga är så här...jag har hittat en begangnad topp från en 535-86...tyckte det var rätt billigt...2000kr..men har icke köpt den ännu då jag inte vet om den passar till min 535ia-90 Någon som vet om det var samma motor i 86 årskull?? Tacksamm för snabba svar...bilen börjar rivas på måndag och det hade ju vart så smidigt och ha en reserv topp på plats tills det...annars är ju alternativet att renovera den befintliga...men det kostar tid och pengar det med...så föredrar att köpa denna för billig peng.. Mvh Mika | |
|
hade börjat med att plocka av din befintliga topp och kolla skicket på den! är den inte sprucken så plana den och smäll dit den istället.... |
|
|
Juu den tanken har också slagit mig men det innebär ännu fler dagar utan bil plus att jag måste ragga reda på någon som klarar av att plana den på ett riktigt sätt...plus att det kostar säkert också en slant..så jag kanske sparar 1000kr på att plana min befintliga...känns som växel pengar i det här läget.. |
|
|
Det är inte riktigt samma. Det är mindre förbränningsrum, mindre avgasventiler och en annan kam på den från 86. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jätte tack J.Dredd för svaret... Då får det bli som overcharged säger...nermontering och planing...fick precis in ett tips om hur jag kan få toppen planad för priset av en smörgås tårta ;) |
|
|
Här får du "bra" tips på hur man kan plana toppen:-) Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Dawwe! Att vissa kan få det att se så enkelt ut!! Men man ska veta att i det där bildspelet ligger mycket tid och hårt arbete bakom. Min topprenovering var minst lika krävande, men jag missade tvätten av blocket! Måste vara därför han drar så dåligt efter tomgång och uppåt! ;-) Bang on target pal! |
| Den länken va ju klock ren...hade jag ingen mekaniker hjälp så skulle mina metoder förmodligen platsa i samma liga ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.