|
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag har en tendens att tröttna på bilarna efter ett tag satt jag ut min gamla 325 ix på annons. Vad jag egentligen är ute efter är en skaplig 735:a för ca. 20-25000kr. Helst manuell och i bra bruksskick. En kille med en 740 -93, mailade och undrade om ett byte var intressant. Hans annons finns på powerbörsen, min likaså. Vad ska jag se upp med förutom automatlådskulor, oljepumpsbultar och rasslande kamkedjor? Bilen är besiktigad till november, har snart 24000 mil på mätaren. Lite ytrost finns och sparsamt med utrustning. Importbil. Jag är lite småsugen, men det är egentligen en 735/535 jag söker. 740:n finns i Gävle och jag i Sthlm. Är det någon som kikat på bilen? Det ligger samma värde i bilarna, men vem lurar vem? I och för sig är det detsamma - värdet är inte stort. Men det är ju alltid så att man vet vad man har och inte vad man får. Vad tror ni? Gr8ride | |
|
Om de är den jag tror de är ser den lite halvbuskig ut på bilderna (som så många andra E32) men för dom pengarna kan man väl inte begära så mkt. 740n är ju överlägsen 735i maskinellt, en frisk 740i är underbar i motor/låda, och prestandan är mycket bra, samt förbrukning relativt låg, och hela bilen känns ett par decennier nyare (vilket den också är!) BMW CS #5139 |
|
|
Däremot lär du väl kunna hitta ett ganska fint exemplar av 735i 88-90 för runt 25.000 kr, men 740i för samma pengar lär väl vara i de så kallade "bruksskicket" =) BMW CS #5139 |
|
|
Min erfarenhet hittills av 735i -87 och 740iA -93 är att 740 går som ett skott men har en mer komplicerad sjukdomsbild när något väl strular. En manuell 735 är inte ett dugg komplicerad i låda eller motor, bara kamaxeln är ok rullar den på mer eller mindre. 740 däremot är lite mera komplicerad med sin växellåda och mer komplexa insprutning. Vad gäller soppan så ska ju en 740 inte dra mera än en 735 men min 735 gick snålare än min 740. Ingen av bilarna var/är i något toppskick. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.