|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Ägare till 728IA "E38", hur nöjda är ni med prestandan ? Hur är det om man kör på semester och bilen är packad med 4-5 personer + bagage, blir omkörningarna till en mardröm, eller ? Mvh Carlito. | |
|
Hej Det är nog Som din 523:a. Jag tycker inte att det är några problem med fulllastad bil. MVH Daniel |
|
|
Eftersom min 728 nyligen såldes och 740:n behölls säger väl det en del...., men man kan faktiskt vara riktigt nöjd även med 728, jag tycker att den var förvånansvärt pigg! och inte så slö som man kanske kan tro! |
|
| Har kört både 523 och 728, tycker att 7.an är piggare,skön att ligga o marscha med,komforten mot E39 an går inte att jämnföra | |
|
Jag har bara kört 1 vecka med min 728. Jag tycker den sticker iväg snabbt upp till 50-70 km/h sedan blir den klart slöare. Omkörningar måste planeras. Jag skall köra till Italien i sommar med full last. Det skall bli intressant hur bilen beter sig. Komfort kan man ju räkna med men inga snabba accelerationer. Jag har en Z3 3,0 som ju är kvickare. Har haft en Z3 2,8 roadster också. Men dom är ju lätta bilar. Hade till i mars en Dodge Viper med 480 hp. Den var ju ruggigt snabb men inte så mycket plats i. En 728 är ju en bränsleekonomisk bil inte en snabb bil. I helgen körde vi Malmö Torekov t.o.r på 0,80 liter per mil. Det tycker jag är fantastiskt för en så här stor bil. När man väl är uppe i fart så rullar den på lika bra som en med större motor och högre bensinförbrukning. Jag tycker att den är helt OK. Får se vad jag tycker efter 400 mil i Europa med full packning. Lars... |
|
|
Har inga problem med omkörningar med min 728 men den är ju i och för sig en manuell. Den har ju bättre prestanda eftersom jag kan växla ner innan omkörningen. Automat börjar ju omkörningar med nedväxling. /Janne |
|
|
Kanonnöjd.. Kör iof inte så ofta fulllastad, men även då räcker den mer än väl till på våra svenska vägar. Betydligt billigare i soppa än 740n (och försäkring). Har väl kört ett par tusen mil under året, och har ännu inte tröttnat, enda felet är att den inte är en kombi och att hustrun får lite skumma miner ute på vischan när hon dyker upp hos kunderna, men det bjussar vi på. Fundrar på att byta mot kombi tyvärr.. |
|
|
Jag är nöjd, jag satte i ett chip i min 728 och det funkar bra.Tycker att bilen går riktigt bra men tanke på vikten.Men man köper väll inte en 728 för prestandan utan mer för komforten och känslan?Men visst är det kul att gasa lite speciellt då man har EDC och greppvänliga däck. Mvh Peter |
|
| fullastad och husvagn(540lång+en 85cc cross) på draget=stabilt i 110km/h,lite småsegt från 0-60 men farter därifrån och uppåt går riktigt bra,även omkörningar,bränsleförbruknin runt 1,5liter/milen,däck-275/245 bak/fram gör ju inte att bilen går lättare/snålare heller..väg egenskaperna är riktigt bra,inget vingel eller så som med en massa andra bilar jag packat fulla.....inklusive 5serien...... | |
| När jag provkörde en 728 kändes den inte alls lika pigg som min 528, snarare som min gamla bil 520. Om man jämför förhållandet mellan vikt och hk blir 728 nog precis som en 520, fast 100ggr mer komfort och lyx. | |
|
Hej! När jag hade min 728 så klagade jag inte på prestandan då jag redan innan visste att den inte går att jämföra med en 740.Syftet var ju mer att ligga o glida lungt eftervägen och få en bra komfort och ekonomi.Men gillar man att gasa så då gäller ju en V8.Ang full packad 728 så visst blir den lite trött. |
|
Cenny |
"Automat börjar ju omkörningar med nedväxling" Det är då man har nytta av steptronic... :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.