|
|
|
|---|---|
|
Hej Har (ibland) problem med tämligen kraftiga vibrationer i ratten vid inbromsning. Ju kraftigare inbromsning, desto större vibrationer. Men i helgen körde knappt 100 mil på E4:an och då blev det med tiden tydligt bättre. Kan det vara så att jag så att säga bromsar för lite när jag kör i stan och att bromsarna på något sätt "rensas" när man använder dem mer rejält på motorväg? Jag tycker själv att "teorin" låter konstig men hittar ingen annan förklaring till att det blev mycket bättre på hemresan igår | |
|
Det första man tänker på är så klart bromsarna. Vill bara tipsa om att om du har piratfälgar och har en dålig centreringsring eller saknar en centreringsring eller har kört över något så att fälgen blivit lite oval så får du samma tendens i ratten. Vribrationer främst i högre hastigheter. Mitt åk: Länk |
|
|
en fråga på samma ämne, min e36 vibrerar vid bromsning men bara om man bromsar från 100 å uppåt.....bromsar precis bytta ca:15mil sedan.... vad kan vara fel? spindellederna är bra, ratten vibrerar även vid körning mellan 70-85km/h och 120 och uppåt. Vet att ja behöver göra hjulinställning fram, kan det vara orsaken? |
|
alex_328 |
skrivorna kanske är skeva :S dåliga bussnigar ? .. länkarmar ? dåliga klossar ? ohjämn verkan ,, |
|
Det första jag tänker på är glapp i yttre spindelleder på länkarmarna. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| kan ni inte skriva VEM det är ni svarar om de finns mer än en person som frågar | |
|
Tack så mycket. Jag har visserligen piratfälgar (m3 evo) men inga billiga (drygt 10 tkr). Problemen fanns dessutom också med mina BMW-originalfälgar och om något har det blivit bättre sedan jag satte på piratfälgarna. Att det är fälgarna tycker jag alltså är osannolikt. Betr spindelleder m m förstår jag i så fall inte varför det blivit bättre. Om det är glappa s-leder borde väl problemen hålla i sig på ett konstant sätt. Jag får helt enkelt avvakta och se vad som händer. Blir det värre får jag väl lämna in igen... )-: |
|
|
Betänk även att det kan vara bakvagnsbussningar som orsakar detta fenomen. Vet att e34 är känsliga på det (egna erfarenheter av en trilskande 530 touring) bytte massor, sedan visade det sg att det var de billigaste bussningarna i bakvagnen som var slut.. :( |
|
|
Tja Jag får såna vibrationer, i högre farter, har nya bromsar runt om. Ska påpeka att detta är beroende på väglag. Är det bra väg- inga vibbar, dålig väg massa vibbar. Vet också att jag har glapp i högra krängnings hämmare. Kan det vara det som spökar???? Enbart stilrent!!!! |
|
|
Glömde skriva att bilen är precis nyservad insp 1 på bmw och nybesiktigad, spindel leder bytta för 3 år sen. Enbart stilrent!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.