|
|
|
|---|---|
| Har lite problem med gamla bettan som är lite tveksam med acceleration. Går bra på tomgång. Problemet visar sig mest då man ger fullgas. Känns lite som effekten kommer i vågor. Går bra ca 2 sek, följs av en sekund då den tvekar, sen går den bra igen, går sämre osv. Verkar inte vara nått problem med toppeffekten (går ca 215-220km/h). Har även provat att chippa den och då blev problemet mycker värre och momentan-bränslemätare åkte upp och ner vid jämt acc. Inget skit i luftfiltret eller lmm. Ganska nyservad. Har ej sportluftfilter men eisenmann avgas. Tacksam för hjälp :) | |
|
Kolla detta först: 1. Sprickor i gummibälgen? Kolla "gummiböjen" ifrån luftmängdmätaren och insuget, är det sprickor så suger den in luft som inte finns med i luftmängdmätarens data och bilen går som skit. 2. Bensinfiltret när byttes det? Värt att byta vid 8-10000mil mellanrum. 3. Friska tändstift? 4. Luftmängdmätaren som strular, prova att koppla bort batteriet över natten och kör en sväng dan därpå. (troligtvis inte detta felet men det är ju gratis att prova) Ny luftmängmätare = DYR! 5. Prova "sök inlägg" på forumet så hittar du liknande problem. Jag satsar mina pengar på gummibälgen. MVH Jimmy |
|
| Har provat att söka men hittade inget med samma problem. De flesta verkar även ha problem med tomgången om den suger tjuvlyft. Men tack för tipsen .. ska kolla lite. | |
|
hejsan har exakt samma problem, men mitt börja efetr att jag var så dum nog att tesat 17 l etanol i en full tank, tacksam för alla hjälp*** ledssen bwm ägare |
|
| pixl: kollat soppafiltret? | |
| går den dåligt under belastning eller är det även då du står stilla och varvar? | |
|
tackar, nej är inte så duktig på lite byare bilar,tyvärr, vart sitter soppa filtret*?? den går dårligt bägge vid tomgång o körning när den rycker, på tomgång skakar bilen mycket mer än vanligt* ibland går den hur bra som helst men sen komemr det ett ryck, efter rycket går bilen dårligt ända tills man stänger av bilen o kör igen, o så upprepar sig symtomen* blir tokig snart, * vad kan man kolla mer själv ?? tack på förhand ledssen bwm ägare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.