AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.947

hej undrar angående service på min bmw m3-96a=)

Sida 1 av 2
hej min bil har gått 12600mil ungefär undrar bara vad för service (inspektion) lampan idikerar på displayen har ju börjat lysa idag=/??vad tittar man på vid inspektionen??
Lars Jakobsson
Kolla i serviceboken, där finns allt beskrivet..

Eller "Gör det själv" här på forumet...

Lars

Min älskling: Länk
ok tack =) men vad ligger priset på ungefär för en inspektion=)
Lars Jakobsson
Runt 10 000 för inspektion 1

Runt 12 000 för inspektion 2

Beroende på vilken verkstad osv...

hahahha ok de blir en del att byta=)då hm men ungefär kan man väl säga i runda slängar vad de rör sig ???=) du har en kanon fin bil=)
Lars Jakobsson
Dom byter bland annat olja, det kostar c:a 3000:- sen massa filter och skit ;) Men Kolla under "gör det själv" och sen "service" Så står allt där...

Tack, glöm inte att rösta :P

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

10 000 kr för en insp 1...????WAKE UP...knappast........runt 10-12 kostar en insp 2....
Bi
3.797
Bianca

Länk

Min ögonsten
Gemini__
En inspection 1 till min bil (visserligen en M5 E34) kostar närmare 9000kr hos auktoriserad BMW-verkstad, . Vill bara ge ett exempel på att det kan kosta en hel del på vissa ställen.

Mvh:
Thomas
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Bianca: Insp 1 till min M3 på BMW Group GBG kostar ca 9500 kr.
Bi
3.797
Bianca

Till min m3-98 kostade insp 1 ca 5000 kr på bmw i krstd..
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Vem servar era bilar igentligen?? FD BMW auktoriserad RIGO bil byter olja på min för 1600 tror jag det va. TWS olja.

Oljan till min kostar 900:- hos honom.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Lars Jakobsson
Mina uppgifter är ifrån Carlsson bil i Örebro (BMW), troligtvis inte det billiagste stället....

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Nej det verkar inte va spec billigt. Har hört skräckhistorier innan om vilka priser en del skall ha.. En kille i skåne hade problem med sin BMW. Givetvis kontaktade han sin närliggande BMW verkstad. De gav honom ett pris på reparationer på ca 25000:-
Detta ansåg han som en omöjlighet att arb skulle gå på.. Han blev förbannad och tog då kontakt med Rigo istället eftersom han va näst närmast. Ta hit bilen sa han.. Det slutade med att han sparade ungefär 12 000:- på att bara byta verkstad. Dessutom hör han till en av landets främsta inom kunskap vad gäller BMW vilket jag kan garantera. Jag har nog aldrig haft ett fel på bilen som han inte kunnat klargöra vad det är innan han börjat meka med den..

Dessutom förlorade han sin BMW auktorisering pga att han inte hade flådiga lokaler nog.. tycker det är förjävligt. Jag skiter i om han har en normal verkstad eller ett flådigt palats, huvudsaken är att personalen har kunskap, gör ett bra jobb, trevligt bemötande och gör mig som kund nöjd gång på gång på gång!!
Vilka är det som får betala flera tusenlappar extra om inte vi kunder, bara för att det ska va kakel å klinker överallt och personlig rövtorkare på kundtoaletten????
BMW borde fatta bättre enligt mitt tycke. De som har kunskap, gör bra jobb och gjort sina kunder nöjda borde inte förlora detta pga lokalerna!
Visst finns det gränser för hur det FÅR SE UT, men enligt mitt tycke har han fullt acceptabla lokaler!!!

När/Om Rigo lägger ner sitt, kommer jag serva allt själv så tillvida att jag inte anser det omöjligt.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
vart ligger rigo då??=)
tr
121
treje
330iT 01:a
undrar samma sak.bmw i uddevalla skulle ha 10,000 för inspektion 2.
hur ofta ska man justera ventiler?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Rigo bilservice ligger i Halmstad. Givetvis kan inte alla åka till honom, tycker bara att det är synd att kostnaderna varierar så otroligt för samma jobb/material..

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Insp 1 till min M3 e36 -98 kostade ca 4400kr hos Rigo i Halmstad. Oljeservice plus lite annat ca 2500kr
hm nummer till han samt adress=)tack??
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
RIGO bilservice
Kornhillsvägen 4
30258 Halmstad
Tel 035/218810

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Göra inspection 1 själv?

Byta olja, filter och tändstift är inte överdrivet svårt, och sen service verktyget kostar 500 att köpa, lr så lånar man det av en verkstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.