AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.087

Hur skall jag trimma 520d?

ulolfof
Är en effektbox att rekommendera? Om så är fallet vilken sort och från vilken leverantör? Skall man vänta till första servicen eller kan man installera den direkt på en ny bil?
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Sök inlägg.Finns en del att läsa..Tex här.Länk

hjorten
ulolfof
Skall jag tolka det som att MehrLeistung i Tyskland är en leverantör du kan rekommedera?
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
ulolfof; Jag är en av mánga som har en box i min bil. Skillnaden är minst sagt pátaglig och priset bra! Dock som all annan trimning finns risk och slitaget ökar (troligen).

Körde utan box med min fram tills första servicen men tror inte det spelar nágon roll egentligen. Dock om du installerar innan första servicen sá tycker jag att du drar in för oljebyte efter typ 10000km (eller efter 2000mil med bilen). Pga ökat sot i motor etc blir oljan svart (DÁLIG) fortare. 3000mil intervallerna är för lánga i vilket fall som helst. Ska sjálv in pá stora servicen nu efter 2500mil istället för 3000mil pga att oljan inte ser sá 'glad' (svart) ut!!!

Men är du rädd om bilen och pedant sá bör du 'köra' in bilen med den effekt du har innan du kopplar pá mer effekt.

mvh JP
ulolfof
Tack för de goda råden! Jag kommer troligtvis beställa min box från Mehrleistung och avvakta med installation till efter första servicen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg har åkt X3 2.0d i ca 1½ år och 3k mil. Först efter 3k mil "lossnade" motorn och det sista jag tänker nuförtiden är att chippa den. Den laddar enkalre och rappare, samt förbrukningen har sjunkit ca 1 dl/ mil. Det handlar helt enkelt om inkörning.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.