|
|
|
|---|---|
| Jag fick ett Foxguard larm CL-10 installerat på in 328 ci-00 för några veckor sen. Det funkade inte så jätte bra, ibland när man låste upp bilen började det tjuta om larmet och man fick låsa och sen låsa up bilen igen. Dom förklarade det med att dom hade kopplat larmet till innerbelysningen och den kanske han tändas lite före larmet blev avlarmat ibland. Så idag lämnade jag in bilen igen och dom skulle koppla om det till att känna av dörrkontakterna isället. Nu fick jag tillbaka bilen och va o handlade efteråt, när jag komm ut och skulle låsa upp hände samma sak igen att den började tjuta. Någon annan med lika dant larm som haft samma problem, och hur har ni gjort då? Det är ju dom som installerat det som får fixa på garanti, men tänkte höra hur det har gått för andra innan jag ringer o klagar igen... | |
|
Låter inte som de har fullt grepp på funktionerna kanske, eller att larmet inte hanterar innerbelysning som dimmar sakta upp/ner. Om inte larmet är designat för detta så blir det nog till att byta modell tror jag. Man kan inte heller alltid koppla in sig hur som helst på kontakter till dörrar och luckor på t.ex BMW, då riskerar bilen ligga kvar i "vaket läge" och drar ut batteriet på relativt kort tid. Alla modeller har inte sleepläge osv, men detta känner seriösa larminstallatörer till. FP |
|
|
Jag va och pratade med dom igår, dom hade inte kopplat om något, bara kollat alla kablar så det inte va glapp nånstans. Men dom skulle kontakta tillverkaren och höra om dom vet något. För dom hade instalerat det här larmet i många E46or sa dom utan några problem. Det är CDR i Göteborg, nån som har några erfarenheter från dom? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.