AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.222

Radion tappar minnet i E39

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Har en E39 Touring med DSP och Radio Proffesional. Har ett skumt problem med radion att den inte klarar av att hitta några kanaler vid sökning. Jag kan gå in manuellt och ställa in radiofrekvens så mottagningen fungerar (Jag bor i en större stad så signalstyrkan ska inte vara några problem). Likaså vid FMD-läget så ska den visa alla tillgängliga kanaler, men i mitt fall visar den inga alls. Den har dock ibland fått fnatt och helt plötsligt börjat fungera, för att nästa gång jag startar så är allt tomt igen. Är det någon som har haft liknande prolem? Åtgärder som man kan prova på? Jag lusläst manualen för att försäkra mig om att probelmet inte ligger hos användaren, dvs mig personligen...

Micke
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Låter som glapp eller dålig antenn kabel eller antenn förstärkare eftersom radion memorerar inte radio kanalerna utan söker hela tiden och visar vilka kanaler som finns tillgängliga.
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Jag har perfekt mottagning om jag manuellt går in och ställer in rätt frekvens, så mottagning och förstärking verkar fungera, om jag förstår det hela rätt. Jag gissar mer på något mjukvarufel. Det skulle vara intressant om det gick att "nollställa" radion på något sätt, eller få någon programvara uppdaterad.

Micke
le
224
leifeugen
540IA -02
Har du försökt koppla bort batteriet,funkade på min frus Almera.Kan förstås nolla något annat också på en BMW.
st
6
strjab
523iA -97
Tjena!

Jag har en 523:a -97:a.....

Om vit kabel saknas i bilens kontaktstycke, d.v.s matningen till antennförstärkaren, kan denna matas från annat håll då..!?
st
6
strjab
523iA -97
Jag menar alltså STEREONS kontaktstycke....!

Om man skall byte stereo så säger ju alla att man skall vara observant på att den matas från den nya stereons remote..!

I min 523:a med Reverse RDS så saknas kabel nr 16 helvit i orginalkontakten i bilen..!

Matas då förstärkaren från annat håll.....!?!?
Se svar i den andra tråden.

FP
Har nått liknande problem, men där är det mer inställningarna man gör som inte fastnar.
MAn ställer in bas diskant o liknande o sparar, det kanske håller i ett par dagar sen går det tillbaka till default läge igen.
Hm har märkt att det blir så när ABS o ASC lampan lyser.Men det kan väll inte hänga ihop?
Eller så äre ja som trycker på fel knappar, är ganska ny med BMW
Det bör inte ha nåt samband. Vilken årsmodell osv rör det sig om?

FP
Det är en 523 - november 99

Nae man tycker ju inte det ska hänga ihop, men som sagt det kan ju va så att ja gör fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.