|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 750 e38 som larmat 4 ggr utan anledning igår när man var ledig. Idag när man e på jobbet så ringer sambon och är tokig för att bilen larmar och att hon ej kan stänga av det... Läste om nån sensor som sitter i taket, ska kolla när jag kommer hem om jag har en sådan. Vidare så finns det väl sensorer som sitter i dörrar/motorhuv osv. Hur ser dessa ut? Kan man med blotta ögat se om de verkar "trasiga"? | |
|
Hej, Mitt larm har falsklarmat några gånger när batterispänningen krypit ner för lågt. Jag är tvungen att underhållsladda batteriet lite då och då eftersom jag inte kör bilen dagligen. /N |
|
|
Köpte bilen i söndags. Det var igår (tisdag) som den larmade 4 ggr på en timme. Pratade med gamla ägaren nyss och han hade ej haft det problemet påstod han, vilket jag ej betvivlar. Dock låste han aldrig bilen hemma eftersom han bor ute i skogen som han själv sa. |
|
| Säger samma som ovan kolla batteriet,mitt larm krånglade oxå vid dålig kräm. | |
|
Hade ej den omtalade "sensorn" i taket. Kanske kom på senare modeller? Ska kolla mitt batteri, vad kostar ett nytt tro? Känns ju lite onödigt att byta om det ej behövs. Men tack för tipset. Riktigt jobbigt skitfel att larmet tjuter... |
|
|
Jag laddade batteriet ett par dagar, och se på f-n, sen dess har ej larmet tjutit (hitills)... tack för tipset, hörde med bmw och de sa samma sak, "i 90 % av fallen på 750 så är det batteriet som är boven". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.