AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.047

Byta Shadowline till "blank" shadowline E39

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Ni förstår säkert vad jag menar, kommer bara inte på vad det heter när det inte är matt shadowline.

Har fått för mig att byta till den blanksvarta varianten, tycker det skulle passa bättre med min svarta lack.

Är det svårt att byta och är det nån som har gjort det och kan förklara lite hur man gör? Gärna om nån vet ca vad det kan kosta.

Niklas

Fransosen
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Länk

Här finns en länk på engelska, jag skall snart byta från Chorme till Shadowline och det ser ju inte allt för svårt ut.
Kommer nog att göra ett "Mektips" om jag har tid...

mvh
Göran
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Tack Forry!

Ännu ett litet projekt att lägga i bakfickan i väntan på att man "får tid"

Niklas

Fransosen
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Exakt, jag skall åka o köpa clips så det finns då andan faller på.:-)

Ha de gott.
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Kollade i RealOEM för att se vilka delar man behöver för denna operation.

Inte så många bitar, men eftersom det eg är bitar till M5 känns det som dom är dubbelt så dyra som till vanliga bilar.

Om jag bara tog de bitar som står där, adderar ihop och multiplicerar med en dollarkurs på 7 (lågt) skulle det bli över 7.000 spänn. Vet inte om det är riktigt överförbart de priser som står i $ i oem:en men det är väl ganska riktigt.

Då finns det i mitt tycke viktigare saker att lägga 7 papp på.

Kan det verkligen vara så dyrt med lite lister???

Niklas

Fransosen
Fr
9
Frank_DK
530i e39 sedan
Hej Fransosen - og andre

Se nedenstående for et link til et Shadowline sæt til e39. Prisen er langt fra de Skr. 7.000:

Länk

Shadowline eftermonterings-sæt udvendigt/indvendigt
Alle sedan modeller (IKKE til mod.m.thermoruder/solgar.i bagdørene) Varen er original

Varenummer: SH39

Varen er på lager

Pris inkl. Moms: DKK 1,998,75 sæt

Komplet sæt 12 dele!

Mvh. Frank
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Hej Frank.

Tack för tipset men, det du länkar till är väl den vanliga matta shadowline?? Den har jag redan då jag har M-sportpaketet.

Har ni även den blanka?? Som M5:orna har alltså.

Niklas

Fransosen
Fr
9
Frank_DK
530i e39 sedan
Ja, der var jeg lidt for hurtig - det er desværre rigtigt. Jeg har lige ringet til Schmiedmannn og det er de matsorte lister, de har. Han kan ikke skaffe blanksorte i OEM version, kun som originale og da er prisen ca. den samme, som du oplyser.

Mvh. Frank
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Hej igern Frank,

tack för att du tog dig tid att ringa till Schmeidmann.

Vad synd att han inte kunde ordna till ett bra pris.

Det blir helt enkelt till att strunta i de blanka listerna eller börja hoppas på jultomten??

Niklas

Fransosen
Borde man inte kunna lackera om listerna istället till en vettigare peng? Men det kanske är inte alls samma finish man får då???
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Blåser nytt liv i tråden igen, jag var och kollade pris på hög glans shadowline till min bil och fick hålla mig i disken för att inte trilla av stolen. De är c:a 3ggr dyrare än std matta shadowline som till e39 touring kostar 3738:- ink moms (endast yttre 12 lister).

Eftersom jag blir mer och mer allergisk mot allt krom på bilen så funderade jag på om man inte borde kunna klarlacka nya mattsvarta lister eller rentutav lacka befintliga krom lister i blanksvart, vad tror ni ?

///Mvh
Sibbe
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Ja, det var inte dåligt med pengar. Jag har, som tur är, högglanspolerade shadowline dock så har det blivit bubbligt på 2 st av listerna. Dessa är väl inget som ingår i Bmw:s rostskydd eller? Listerna är inte skadade från utsidan utan det har helt enkelt bildats bubblor under lackeringen. Tror ni att det beror på dåligt underarbete? Ngn annan som har liknande på sina shadowline lister?

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Sa
440
Saij
X3 -12
Japp, bubblor eller "myrkryp" under lacken på listerna vid bakrutorna - ska fråga vid tillfälle om rostskyddsgarantin............ gäller..

Mvh/Saij
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Saji: Ja, det vore intressant att veta. På min är det också på bakrutan (vänster bakdörr) de övriga är hur fina som helst. Mycket konstigt........

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Jag har också högglanspolerade shadowline på min touring, och har precis som vissa ev er lite bubblor under lacken på 2st lister. Man skulle ju vilja veta om det går på rostskyddsgarantin eller inte, får väl ringa och höra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.