AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.366

Huv till däckventil, var att köpa?

bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Hej,

Råkade ut för en lite kul händelse i helgen. Har precis skaffat ny bil (2 dagar sen), Z3 Roadster 2.8. Parkerar i Väsby norr om Sthlm. Står där i ungefär 4h och upptäcker till min förvåning när jag ska köra iväg att någon vänlig själ har visat ett så stort intresse i mina däck att han/hon har skruvat bort originalhuvarna till däckventilerna...

Michelindäck, guldfärgade huvarna med en liten Michelingubbe målad på toppen.

Nån som vet vart man får tag på nya sådana?? Är det närmaste lokala däckverkstad eller?

Känns som det är en billig försäkring att ha sådana på, snattarna är liksom nöjda sen så slipper man kanske uppskuren sufflett...

MvH
Björn A
Just de ventilhattar du blev av med har jag inte sett någonstans, men det finns snygga ventilhattar i aluminium på Biltema, finns i blått och rött och jag tror även de finns i silver. Kostar inte många kronor.

/Fredrik
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Ska kolla med Michelin men det får väl bli sånna som du tipsade om. De såg helt okej ut på bilderna.
Länk

Tack för tipset!

/Björn
Varsågod!

Bedrövligt att man inte ens får ha sina ventilhattar ifred, om man nu tvunget skall göra sig till en tjuv, gör man det då för sådana summor? Bevisar ju egentligen bara hur mycket aktivitet det finns bakom pannbenet.

Folk tycker man är fånig som inte vill lämna bilen utanför synhåll, men med så mycket stölder som det begås blir man lätt sådan.

/Fredrik
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Vi har våra bilar stående på gatan och har vanliga kromade luftnipplar på alla våra bilar och dom (luftnipplarna) försvinner titt som tätt.

Ett tag var det riktigt larvigt då vi blev av med närmare tjugo stycken någon månad förra sommaren, kunde komma ut på morgonen och sakna alla fyra på två bilar.

Först tror jag (ögonvittnen fanns) att det var några småbarn som stal dom men i år har det nog mer varit större barn (mopedburen ungdom).

Som tur var har min fru god kontakt med den lokala däckkrängarn så hon åker förbi och brukar få ur den låda som dom har med bättre begagnade nipplar, inte lika snyggt som det var från början men snyggare än plasthattar och efter ett tag orkar man inte längre bry sig.

/Johan
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Mailade Michelin och frågade, fick ett klart bra svar!

"
Hej !

De verkar vara populära, mina försvann efter en dag.

Dessa hattar är något som vi delat ut bland våra återförsäljare för att användas när de säljer Michelindäck.

Jag har tyvärr inga sådana hattar här, men fråga din däckhandlare om han inte har några fler sådana som du kan få.

Med vänlig hälsning

Bernt
"

Nu blir det Biltema tills annat dyker upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.